Sider

Min "drømmefinale" i MGP

Nå har jeg satt sammen min drømmefinale i MGP. Tidligere har jeg satt sammen en "tenkt" finale hvor jeg var realistisk og satte sammen en finale slik jeg vet NRK tenker når de setter sammen en finale. 
Men denne gangen har jeg kun tatt utgangspunkt i egen musikksmak. Og faktisk håper jeg ikke noensinne at en MgP-finale blir satt sammen slik at alle låtene tilfredsstiller min musikksmak.
For i en god MgP bør det være litt av hvert, og det er ikke slik at en femtenåring liker det samme som meg som kunne vært bestefaren.

Men, altså. For at dere skal få et innblikk i litt av min personlige musikksmak har jeg laget en norsk finale, kun med med musikk jeg liker og som jeg for min del gjerne hadde sett i en MgP finale. Det var forresten mye enklere enn å sette opp en sannsynlig en.  Det er mange låter som ikke har fått plass på en slik liste. Men dette er bare for moro. Here we go: 



Melodi 1. "House of cards". The Lionheads. 


Melodi 2. "Bombo" Adelen. 



Melodi 3. "Skin" Ketil Mørland


Melodi 4. "Crazy something normal".  Donkeyboy


Melodi 5. "Anemone". Hilde Selvikvåg. 


Melodi 6. "Faded" Alan Walker


Melodi 7. "Til deg". Marthe Wang


Melodi 8. "Someone" Anna of the north


Melodi 9 "Ni Liv". Silja Sol 
Melodi 10 "Looking my way" Alexander Rybak & Philip Cecil

Ingen kommentarer: