Sider

Jeg tror kveldens finale blir mer spennende enn det kan virke som!

Australia kan plutselig bli kveldens vinner. 
Nederland er storfavoritt til seieren i kveldens finale i Eurovision. Den leder klart på oddsen, har gjort det lenge og leder fanmålinger.
Hvorfor har jeg da en magefølelse som sier at vi kan få en mer spennende finale enn mye tyder på?


Det er ikke alltid lett å forklare følelser. Selv om det virker mest sannsynlig at Nederland skal vinne med sine vakre, rolige pianoballade så er jeg slett ikke sikker.
Og det skjer ting på oddsen nå, rett før det braker løs. Størst fart oppover har akkurat nå Norge og Sveits.

Norge har på kort tid klatret fra 15.plass til niende plass og er i fortsatt god tendens, som den eneste i Topp Ti akkurat nå, foruten Island.

Så dersom ikke Nederland vinner så kan det like gjerne være en av de andre i Topp Ti. Jeg tror ikke det vil være en vinner som ligger lavere på oddsen enn tiende plass nå.

Slik ser det ut akkurat nå.
Grønt betyr at vi er på stigende kurs, og mange vedder på oss.
Du kan følge utviklingen på oddsen her:

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision



På odds-checker er vi akkurat nå på en sjuende plass, og er også der i stigende tendens:

https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner


Selv har jeg ingen sånn personlig stor favoritt i kveld. Jeg liker Aserbaidsjan godt, og har lenge tippet den som vinner. Det står jeg fast ved. Men det er ikke den eneste.
Jeg liker også Danark, og jeg liker Slovenia. Selv om de slovenske artistene ikke akkurat skåret sjarm-poeng på pressekonferansen rett etter semien der de gikk til finalen. Her understreket de at de var lei av å være med i Eurovision, og heller ville vært hjemme.

Men låta synes jeg fortsatt er fin. Jeg er også begeistret for Sveits, selv om jeg synes en del av den dampende stemningen og magien har blitt borte i det nye showet.

Her er mine tanker akkurat nå:








Ingen kommentarer: