Sider

Alt lyktes for Norge i kveld!

KEiiNO overbeviste i kveld! Nå er alt mulig. 
Hva er det med Norge og feilsynging? Er det en slags hemmelig formel til suksess? Da Elisabeth Andreassen sang "I evighet" i Eurovision 1996 så glemte hun deler av teksten, men vi endte på en andre plass. I kveld sang Tom Hugo samme tekstlinje to ganger i inngangen til refrenget, og bragte oss rett inn i finalen fra en semi som er blitt karakterisert som den tøffeste i Eurovisions historie. 

For meg var det en berg og dalbane å følge semien. Mine favoritter kom på rekke og rad, men noen innfridde helt voldsomt, mens andre falt til jorden. 
For eksempel hadde Luca fra Sveits valgt bort sin sensuelle dansepartner, og tilbake sto jeg med en slags moderne line-dans. Som ikke understreket låten nok til at jeg ble imponert. 

Nederland var fin, men jeg merket på meg og samboeren min at den ikke traff helt. 

Danmark overrasket imidlertid og gjorde oss litt rørt. Den skiller seg markant ut med et så lyst uttrykk både tekstemessig, musikalsk og scenisk. Dessuten har hun fått fram smilet!

Min store favoritt etter kveldens show er Aserbaidsjan! Den er nedpå, men utrolig suggererende.

Norge med KEiiNO har trukket andre halvdel som sin startposisjon i finalen. Alle storfavorittene trakk første halvdel, med unntak av Luca fra Sveits. Han leverte bra innenfor den rammen han hadde valgt. Men den rammen var for meg litt smal. 

I kveld er Norge inne på Topp Ti på oddsen, noe som er fantastisk!
Vi kan stige enda mer enn det etter morgendagens generalprøve.
Alt kan faktisk skje.

Vi har trua - hei lå lei lå la


Ingen kommentarer: