Sider

Vurdering ESC2019: Lette formiddagstoner fra Latvia

Lette formiddagstoner fra Latvia. Men holder det da?
Da jeg var liten guttunge hjemme i Hunndalen husker jeg godt at mor hørte på "Lette formiddagstoner" på NRK. Av en eller annen grunn får Latvias bidrag meg tilbake til barndomshjemmet og radioen inne i hjørnet. Og de sangene som ble spilt i "Lette formiddagstoner" var jo lette, koselige. Men de var også litt kjedelige. 


Jeg skulle virkelig ønske jeg totalt sett likte Latvias bidrag bedre i år. For det er jo noe befriende med ordentlige musikanter med skikkelige instrumenter. 
Låta har et refreng som er koselig nok, og ekstremt lett å skjønne. Det surrer jo og går på det jevne og det gjentas ofte nok til at også de mest tungnemme skulle få det med seg.

Det er da også noe med stemningen i denne låta jeg kan like. En dat jeg synes verden blir litt mye, og jeg er overkant sliten kan en slik låt funke som følge til en liten hvilestund i hengekøya jeg ikke har. 
Og selv om jeg er imot å begrense hva slags låter som passer og ikke passer i Eurovision, så har i alle fall forventninger til hva jeg ønsker å bli underholdt av under Euorovision.
Og jeg er ikke sikker på at den stemningen jeg er i når jeg ser Eurovision matcher med steningen i denne låta.
Dessverre.

Nå synes jeg nok kanskje at melodien blir i enkleste laget i enhver sammenheng. Og i Eurovision-sammenheng blir denne en litt kjedelig parantes. Der Slovenia etter min mening lykkes med å skape en oase i Eurovision-sirkuset, blir Latvia et vannhull som ikke frister like mye.

Så, dette ble en rar omtale av en låt. Men det er ordene jeg har på lager om denne låta. Sorry.

Min vurdering: 3/12
Sjanse for finaleplass: 15%



Ingen kommentarer: