Sider

Litt mindre trangt nåløye i vår semifinale i Eurovision

Fra semifinalistene er Armenia min favoritt så langt. Men han
må få orden på liveframføring. Både når det gjelder det vokale
og det sceniske.  Her må det øves og ryddes. 
Jeg har i dag så godt jeg har fått til, oppdatert sidene Semifinale 1 og Semifinale 2 med låtene som har kommet til i det siste. Mange har bare valgt artist og offentliggjort låttittel, og jeg har bare tatt med de som nå er fullstendig offentliggjort. 



Etter å ha hørt mange av låtene til vår semi, som er semifinale 2 så kan jeg ikke skjønne annet enn at nåløyet i vår semi nå ikke er fullt så trangt som en semi alltid er.

For det første er det bare 18 låter i vår semi, og det 19 i den andre.
Dessuten mener jeg at de fleste låtene i den norske finalen har potensiale til å slå de fleste av de som hittil er plukket til vår semi.

Faktisk har jeg så langt ikke greid å finne én låt i denne semien så langt som med selvfølgelighet vil slå Norge. Nesten uansett hvilken låt vi velger å sende.
Kanskje med unntak av Danmark som jeg ser at mange holder høyt.
Her er låtene i Semifinale 2: https://eurovisionharlekin.blogspot.no/p/esc2017-semfinale-2.html

Her er låtene i Semifinale 1: https://eurovisionharlekin.blogspot.no/p/blog-page.html
I semifinale 1 har jeg derimot funnet meg en ny favoritt. Nemlig Armenia og deres vakre, tunge ballade "Kami" som framføres av Sevak Khanagayan. Selv om han ikke hadde en heldig liveframføring i den nasjonale finalen, så kan det med opprydding i scenebildet og terping og øving på det vokale bli riktig så bra. Jeg håper i alle fall.
Selv om mine personlige favoritter i hele feltet for 2018 er å finne blant de direktekvalifiserte, med Frankrike på topp, litt foran Italia som igjen er litt foran Spania.
Jeg liker Storbritannia også, men forstyrres litt av at selve melodien er veldig lik James Bays "Hold back the river". 



Ingen kommentarer: