Sider

Hvem hadde vunnet MgP2018 om Spotify bestemte i dag?

Tom Hugo er en av artistene som er med i MgP. Hvordan
ville det gått med han, om Spotifys brukere fikk bestemme?
I dag kikket jeg på Spotify for å se hvor mange ganger hver enkelt av årets norske Grand Prix låter har blitt strømmet.
Ut i fra disse tallene har jeg laget en rangering av årets norske låter utifra antall strømminger som har vært fra mandag 15.januar til i dag, som er fredag 19.januar klokka 23.45.




Jeg tar dem i stigende rekkefølge.

10. Nicoline: "Light me up"  13.000 
  9. Stella & Alexandra: "You got me"  16.000
  8. Ida Maria: Scandilove: 18.000
  7. Rebecca: Who we are: 21.100
  6. Alejandro Fuentes: Tengo Otra 23.200
  5. Charla K: Stop the music: 25.000
  4. Alexander Walmann: 28.000
  3. That´s how to write a song: 30.200
  2. Tom Hugo: I like, I like, I like 37.000
  1. Vidar Villa: Moren Din. 55.000

Nå sier ikke alltid Spotify strømminger så mye om resultatet. I 2015 var f.eks Staysmann og Lass strømmet 1 million ganger, mens Mørland og Debrah lå rundt drøyt 100.000, om jeg husker riktig. Jeg har ikke tallene nøyaktig, og rett gjerne på meg om jeg tar feil.
Staysmann og Lass lå i alle fall milelangt foran de andre, mens vinneren ble Mørland.
Likevel er det overraskende, synes jeg, at en av de som har fått minst oppmerksomhet fra fans og presse, Tom Hugo, ligger på andre plass. Er det på grunn av hans publikum i Tyskland?


Ingen kommentarer: