Stillingsannonsen har denne utlysingsteksten:
NRK søker en gretten norsk artistgubbe til å drive aktiv PR for Melodi Grand Prix i norske medier.
Arbeidsoppgaven er enkel for de med talent. Agenten skal i enhver anledning omtale MGP i mest mulig negative vendinger. Beskyldninger om "elendig kvalitet", "karaokemesterskap", "avleggs", "sirkus" og "irrelelvant" er særlig velkommen.
PR-aktiviteten kan utføres via jevnlige negative meldinger på sosiale medier, men kan gjerne også toppes med en kronikk i en herværende riksdekkende avis.
Artisten bør ha høy "kredibilitet" i "de rette kretser" så som Petre, magasinet "Natt og dag" og gjerne i de indre gemakker i norske produksjonsselskaper.
Folkelig apell ingen forutsetning.
Målet med PR-virksomheten er å skaffe overskrifter som gjør at billettene til Oslo Spektrum bli solgt ut, og at Grand Prix også i år kommer godt over èn million i seertall.
Det gis ikke lønn, men du er garantert PR, spalteplass, intervjuer i "God kveld Norge" og mengder av likes i sosiale medier.
Føler du deg kallet? Eller kjenner du en gretten norsk artist som kunne være aktuell?
Kom gjerne med tips i kommentarfeltet.
Trenger du inspirasjon kan du ta en kikk på hvordan Melodifestivalens PR-agent Ulf Lundell har løst oppgaven med å skaffe maks PR rundt den svenske uttagningen til Eurovision.
http://www.vg.no/rampelys/musikk/melodi-grand-prix/ulf-lundell-gaar-til-frontalangrep-paa-melodifestivalen/a/23392335/
Ulf Lundell gjør en glimrende jobb med å skaffe PR for svenske Melodifestivalen. Hvilken norsk artistgubbe kan ta jobben i Norge? |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar