Sider

Vurdering ESC2019: Koselig leirskole-stemning fra Montenegro

Gladstemning fra Montegrinske ungdommer i Euovision. 
D mol heter en vokalgruppe fra Montenegro som skal gjøre sitt beste for det montenegrinske land og folk. Av, for meg, uforståelige grunner, ligger denne helt nederst på oddsen. Mens for meg er dette en låt som jeg kan like. 



Årsaken til at denne ligger så lavt på oddsen er kanskje den famøse live-opptredenen i den montenegrinske finalen. De sang småsurt og det var i det hele tatt en merkelig opptreden på et slags gedigent noteark på scenen.

På videoen kommer låta bedre fram.

Så gjenstår det å se da, å se hvor bra dette blir live i Tel Aviv under semifinalen 14.mai.
Dersom jeg skulle bli hyret inn som rådgiver for den montenegrinske delegasjonen ville jeg anbefale dem å slappe litt mer av med gestikuleringen når de synger. Det blir litt parodisk det hele. Særlig siden låta lett kan oppfattes som litt rotete og manisk av mange, så forsterkes det av artistenes noe frenetiske sceneopptreden. Alle bør lære litt av hun mørke i røde klær som åpner med å synge videoen her.

Dette er så klart ukomplisert ungdoms-pop. Jeg får minner fra tida mi i Ten Sing og den kristne ungdomsklubben jeg var med. Det var bål og kassegitar på kvelden, og en litt gospel på Gudstjenesten søndagen etter.

Noen ganger handler musikk kun om følelser, og dette vekker gode minner og følelser hos meg.
Har du ikke de samme referansene som meg, så vekker kanskje ikke denne følelser og minner i samme grad hos deg. Noe som gjør at du og jeg bedømmer den helt ulikt.

Min vurdering: 7/12
Sjanse for finaleplass: 14%



Ingen kommentarer: