Sider

Vurdering ESC2019: Sporty og småsprekt fra Hviterussland

Zena synger "Like It" for Hviterussland. Og jeg gjør i grunnen det. 
Zena er artisten som representerer Hviterussland. Hun har vært med i Junior Eurovision Song Contest så sent som i 2015 og er en skikkelig sosial media-stjerne, og liker i tegne når hun ikke står på scenen eller lager musikk. 



I et år hvor jeg synes en del land drar strikken litt vel langt i å gjøre seg selv interessante ved merkelige påfunn, enten scenisk, eller produksjonsmessig er det noe befriende med en helt vanlig poplåt, servert av ei ganske vanlig jente med vanlige dansere og en vanlig tekst.


I denne historien er den største "twisten" at hun har glemt å slå av mobilen. Utover det er det en tekst med Taram Taa rei,  få på deg joggeskoene og dans de samme danse-moves som meg.

Låtmessig er vi i dansevennlig pop-land. Jenta synger bra, og danser bra.
Jeg synes disse fløytene er med på å gi en helt vanlig låt et lite stempel av noe som gjør at vi husker den litt bedre.
Men, det er ikke langt fra å være vanlig, til å være anonym. Og dessverre er jeg redd denne blir FOR vanlig, og FOR anonym til å gjøre det særlig skarpt i Eurovision.

Det er mulig å lage vanlig pop, og samtidig gjøre den noe mer spennende enn det er gjort her.
Likevel synes jeg altså at det er noe befriende med en helt vanlig popsang om vanlige ting fra en vanlig jente, så håper jeg hun får tent en litt mer glødende gnist i blikket sitt når hun entrer den store scenen i Tel Aviv.

Min vurdering: 7/12
Sjanse for finaleplass: 35%

Ingen kommentarer: