Sider

Vurdering ESC2019: Slitsomt naboskap fra Tsjekkia.

Lake Malawi treffer ikke meg. 
I Eurovision er det mange måter å se omgivelsene på. Tsjekkia skildrer hvordan det er å være i et forhold, men høre naboene ha sex. Og det gjør ikke saken bedre at hun på andre siden av veggen er en gammel flamme som tydeligvis ikke er helt slukket. Til kjæresten er versjonen at hun er bare en venn av en venn av en venn. 



Lake Malawi er et tsjekkisk indie-band med et album og flere store opptredener på CV´n. Noen av dem på svære arenaer sammen med andre band. Såvidt jeg har forstått.

Dette er dessverre ikke noe som passer til min smaks-palett. Det er er noen låter som vekker en sterk irritasjon hos meg. På samme måte som andre reagerer på spesielle lyder, så reagerer jeg slik på en del musikk. Chick Koreas låt "Spain" har den effekten på meg.

Denne låta "Friend of a friend" vekker noe av det samme. Denne slags "hoppende" funky rytmen er for meg bare masete og passer ikke med et eneste pulsslag i kroppen min. Det er full dissonans.
Men det betyr ikke at det er en dårlig låt, Det er bare ikke noe jeg liker. Og på denne bloggen er ikke jeg jurymedlem som skal bedømme objektivt, men legge vekt på min egen smak.

Så jeg skal ikke bruke så mye mer tid på denne låta nå, annet enn å ønske lykke til til Lake Malawi og alle som liker denne låta. Så skal jeg personlig "skippe" til neste. Trolig tilhører jeg ikke Lake Malawis kjernepublikum heller, så jeg tror de overlever helt fin uten stående ovasjoner fra gamlefar på Høybråten i Oslo.

Min vurdering: 2/12
Sjanse for finaleplass: 55%





Ingen kommentarer: