Sider

Vurdering ESC2019: Oppkonstruert spinninglåt fra Esland

Victor Crone vil helt sikkert sjarmere noen med sitt skjelmske smil, kasse
gitar og blikk. Men så var det låta da.....
Estland lar seg i år representere av svensken Victor Crone, uten noen annen tilknytning til Estland enn at han ble venn med Estlands Sit Rästa i 2016. 


Det stolte musikklandet som har gitt oss så mange gode Eurovision-øyebikk satser altså på importvare i år. Ikke nødvendigvis noe galt i det. Men er virker alt imponert og konsturert. Låta høres dessverre ut som en overligger som er sendt til Melodifestivalen uten å nå opp. Og teksten er så banal og intetsigende at det bare blir irriterende.

Når det hele toppes med en litt for innadrettet framføring og litt småsur vokal blir det ikke mye igjen for meg.
Dessverre.

Da jeg var med på innspillingen av "Adresse Tel Aviv" i går og var så heldig å få være med i folkejuryen dypt nede i sofaen så sa en av mine sofasliter-kolleger at dette er en låt som funker fint å sykle spinning til.
Og det kan jeg levende forestille meg, selv om jeg ikke har all verdens av erfaringer fra spinning å relatere meg til.

Så jeg må nok være strenge-far igjen, og jeg ender slik:

Min vurdering: 3/12
Sjanse for finaleplass: 50%

Ingen kommentarer: