Sider

Heia Ungarn!

Det rører på seg i flere land nå, og i Ungarn skal tretti land konkurrere om å representere landet i København 6-10.mai.
Låtene skal gjennom både heat og og semifinaler før det ungarske folket har funnet sin representant i den nasjonale finalen 22.februar.

Ungarn er, når de er med, et av mine favorittland i Eurovision. De våger ofte å sende låter som har en apell utover GP-fansen.
De har sendt blues, de har sendt indie vise-pop for å nevne noe.
Jeg har foreløpig ikke fått satt meg inn i så mange låter som konkurrerer internt i ulike land, men siden jeg har et hjerte for Ungarn har jeg hørt flere av låtene som konkurerer og det er mange, mange godbiter!

Ennå har jeg ikke fått høre alle, men jeg vil gjerne dele to av de jeg liker aller best for dere:

Først den raspende, suggererende stemmen til Bogi i låta "We all". Denne sjarmbomben av ei låt har
Bogi kan vinne i Ungarn.
en spennende oppbygging som aldri gjør den kjedelig. Et originalt trekk er den markante ompa-ompa rytmen, uten at det blir sidrompa.  "We all" er som skapt for et taktfast applauderende publikum. Herlig gitar og pianolyd også. Absolutt verdt å få med seg. Uten å ha hørt alle de andre låtene, så er dette faktisk en låt som kan komme topp fem i en finale, og hvilken som helst av de fem plassene er i rekkevidde. Dersom hun synger bra levende på scenen vel å merke.


New Level Empire stiller med en pop-rock-diskolåt, kanskje litt i U2-landskapet: "The Last One":







Ingen kommentarer: