Sider

Kjekkasen Tommy Fredvang trenger danseskoene og x-faktoren i MGP

De tre siste artistene til neste års MGP har blitt kjent i dag. Tommy Fredvang er en av disse tre. Stavangergutten som deltok i X-faktor 2009, og kom langt i "Skal vi danse" i 2010. Han lover et lokomotiv med fullt kjør fra start til mål. Låten er skrevet av Hanne Sørvaag og en annen svenske. Svenskesuget i årets MGP er litt "trist" synes jeg. Jeg skulle ønske at vi hadde nok låtskrivere i Norge som kunne levere gode låter til MGP. Melodifestivalen er etter min smak befolket av trommemaskin-låter laget på PC ut ifra en programmering av hva en hitlåt er.
Da blir sjelen, og det de ønsker å formidle ofte helt fraværende. Personlig synes jeg de norske låtene ofte er mer ekte, mer sjelfulle og mer spennende.
Men, men, for all del. Jeg ønsker Tommy Fredvang lykke til.
Han kommer vel til å få bruk for både dansesko og X-faktor.




Den siste tida har Tommy Fredvang samarbeidet med rapperen Sirius, som jo også er med i årets MGP i gruppen "United, hvor også salige Benedicte Adrian har en liten, men viktig rolle.
Her er resultatet av samarbeidet mellom Tommy og Sirius:


Tommy Fredvang sier han alltid har drømt om å være med i Grand Prix. På Nitimen i dag fortalte han at han som ung gutt satt og hørte MGP på radio ved et bål på en fotballbane! Våre Grand Prix vaner kan være de underligste. Han sier selv at låta "Make it better" er en energibombe, et slager-lokomotiv. Så spørs det da, om Norge vil at vi skal la et norsk lokomotiv, styrt av en en svenske skal representere Norges flagg i Baku.

Her er slik vi husker Tommy Fredvang fra X-faktor:

2 kommentarer:

marieta sa...

Jeg synes at det blir kjempe bra å ha Tommy i MGP -supert.
Han er kjempeflinke og jeg vil stemme på han. :)

Anders M. Tangen sa...

Så hyggelig! Det blir spennende å se hvordan låta er. Jeg håper selvsagt at min "svenskefrykt" blir gjort til skamme.
Men det er jo bra du har dine favoritter. Jeg tror jeg må vente til jeg får hørt låtene før jeg bestemmer meg for hvem jeg skal stemme på jeg.