Sider

Om ei uke i dag går lille Stella på den digre scena i Düsseldorf.


Her sitter jeg med kaffe på verandaen, og føler at det er ganske stille om ESC. Både på nettet, i aviser, radio og TV.
Men så vet jeg at det nå er like før det braker løs.
Klokka er nå 10.00. Og om nøyaktig ei uke går Stella, koristene og danserne ut på den digre, runde scena.
Lille, vakre, flotte, sympatiske Stella skal få in-ear monitorene på plass, og backtracket av Haba Haba skal jalle utover den gedigne scena.
Midt oppi dette mylderet av kabler, kameraer og tomme stoler skal hun fortelle historien om bestemor som lærte henne å sette pris på de små ting.
Og at veien mot målet er de små seirene.
Jeg må si jeg ønsker Stella all mulig hell og lykke! Jeg vet ikke når hun drar nedover. Muligens på torsdag eller noe.
Men leser du dette, Stella så vil jeg si: Norge er forelsket i deg, vær deg selv på scena. Du representerer ingen andre enn deg selv og historien din når du står der oppe. Vi andre skal ta oss av alt det der med promotering, fighting for deg i fora rundt omkring på nettet osv. osv.
Du skal bare være Stella oppe på den digre scenen, og formidle ditt vitkige budskap med glede og varme. Verden trenger det, og deg!

Ingen kommentarer: