Sider

Lesley fra Irland løper og løper og løper


Lesley Roy som bor delvis i Dublin og delvis i New York er en erfaren artist med flere spennende samarbeider bak seg. I Eurovision har hun start nummer sju med sangen "Pages". 

Dette er en av mange sanger som stort sett har stort sett svenske låtskrivere i tillegg til Lesley selv. Uten at dette på noen måte er en Melodifestivalen låt. Jeg finner ikke så mye svenskepreg på denne låta faktisk. Det er mer som en slags type filmmusikk for meg. Musikk som kunne ledsaget en litt far lang dramatisk scene i en film om ei jente som løper fra ulveflokker oppe på fjellet i minutt, etter minutt, etter minutt.

Det er noe med denne låta som for meg gjør at jeg synes den aldri tar slutt. Jeg hører strykerne i bakgrunnen, trommene, og av og til noen gitarer om og og om igjen med den samme intensiteten og den samme rytmen. Jeg synes til og med at det virker som det er samme melodilinjen om og om igjen. 

Derfor er det etterlatte inntrykket hos meg litt kjedelig, for å være ærlig. Men den skal ha det at den skiller seg litt ut fra mange andre. 

Teksten går også i et så voldsomt kjør at jeg føler også at det er masse ord som stables oppå hverandre i et ganske panisk løp om å rekke i mål innen de tre minuttene er omme. Nå henger forsåvidt både den hektiske melodien og den hektiske teksten sammen med den hektiske framføringen. Så sånn sett er det i alle fall konsekvent. 

Men alt i alt er dette mye løping uten å komme noe sted. Litt som å se et menneske løpe fortere og fortere på en tredemølle. Det blir litt kjedelig. Selv om sangen kanskje kunne handle om å løpe på tredemølle. 

Mer har jeg egentlig ikke på hjertet om Irland i år.

Jeg er slett ikke sikker på at denne tar seg til finalen. Dessverre. 

MIN VURDERING: 4/12 



Ingen kommentarer: