Sider

Vi prøver igjen! Gir oss aldri.

Her er jeg i Oslo Spektrum sammen med min kjære kollege Mandy Pettersen i escNorge  før finalen i 2019. Nå går vi mot lyset igjen.
Sammen med Mandy Pettersen på en sending vi 
hadde på escNorge.no før finalen 2019. Nå går vi mot 
lyset igjen. 

Nå er det bare en vei. Det er framover. Mot lyskasterne. Mot pyroen. Mot trøkket i bassen. Mot de irriterende poengene. Mot de feile vinnerne. Mot de hjerteskjærende tonene. Ja, nå går vi mot MGP og Eurovision igjen! 

Fy flate. Det føles som 549 år siden KEiiNO vant MGP med "Spirit in the sky". En sang som faktisk vant den internasjonale finalen i folkestemmer. For et øyeblikk det var da de poengene ble lest opp. Jeg vekket både samboer og datter, som forræderisk nok hadde lagt seg, da jeg skrek JAAA!! da vi føk opp til toppen av resultatlista. 

Det føles som 300 år siden jeg satt med gullhatt på første rad i Trondheim Spektrum og så verdens flotteste tog krasje i fjellveggen i sakte kino. Stemme-skandalen viste for all verden at MGP er Norges mest folkekjære programmer. Nei, det er ikke jeg som sier det. Det er Julie Brodtkorp som sier det. Hun er leder av Kringkastingsrådet. I April behandlet de de flere hundre klagene som kom på stemme-trøbbelet i finalen. Det var rekord i antall klager. Noe som fikk henne til å trekke den klare konklusjonen. MGP er NRKs mest folkekjære program. 

Jeg er stolt fan av både MGP og Eurovision, og er barnslig lykkelig over at det nå ikke ser ut til at noe skal kunne stoppe seks uker med MGP i Januar og Februar. Heller ingenting skal stoppe den internasjonale finale-uka i Rotterdam, med finale 22.mai. 

Det er laget seks scenarier som tar høyde for alle mulige grader av smitteverntiltak fra EBU, og NRK har bestemt at det blir fem delfinaler, og en stor finale fra H3 arena på Fornebu. Det blir ikke tusener av publikummere. Men NRK har lovet et stor og mektig, samtidig nær og emosjonell ramme rundt det hele.

Alt dette kunne jeg fortelle på en direktesending i "Tangens Grand Prix Boble" på Facebook i går. Men jeg skrev en artikkel for escNorge også, for å ha det svart på hvitt: 


Første delfinale blir 16.januar, og finalen blir 20.februar. 

At jeg i år har sendt inn låt, og spilt den inn i et sylproft studio, gjør at jeg i år har en helt annen dimensjon rundt det hele!  Men min låt, og alt rundt det skal jeg fortelle om senere.

Bloggen min har nå endret overskrift til "Tangens Grand Prix Boble". Det er også navnet på Facebook-gruppa mi om Grand Prix. Så om du er glad i Grand Prix, men enda ikke medlem der, så kom igjen! NÅ! 

Jeg ville bare nå i første omgang sparke i gang bloggen min igjen! Så kommer det mer siden.

La spelet byrja! 

Ingen kommentarer: