Sider

Vurdering ESC2019: Mørkt og fyldig fra Hellas

Katerina Duskas mørke og fyldige stemme fyller "Better Love" 
Katerina Duska er en gresk-kanadisk sanger, som for tiden bor i Athen. Hennes debutalbum kom i 2016 og gjorde at hun av anmelderne ble sammenlignet med Lykke Li musikalsk, og med Amy Winehouse stemmemessig. Låta Hellas håper på seier med i år er "Better Love". 



Hver gang jeg setter på musikk jeg ikke har hørt før så har jeg en eller annen fordom om hva jeg kommer til å få høre.  Slik er det også når jeg setter på en Eurovsion-låt.
Denne låta "Better Love" er for meg på godt og vondt en slik låt jeg forventer ikke bare én, men flere av i Eurovision.
Og jeg er jo Eurovision-fan av en grunn.
Ofte liker jeg veldig godt den typen musikk jeg forventer i Eurovision.

Så jeg liker Hellas sitt bidrag i år ganske godt. Det er ikke en uptempolåt som kommer til å fylle dansegulvene rundt omkring i Tel Aviv, det er mer sannsynlig at den kan havne på noen spillelister på radiostasjoner rundt omkring.
Det er også ganske sannsynlig at dette er en låt som blir god å høre på, og se på, under Eurovision i 2019.

Her jeg sitter og skriver merker jeg at det ikke er så lett å si så mye om dette. Fordi det er så greit. Det sklir lett og det er for meg ikke noe å hekte meg så veldig opp i.
Ikke elsker jeg det veldig høyt, ikke irriterer det meg i det hele tatt heller. Jeg synes bare dette er godt å høre på.

Lydbildet er for meg en smule monotont. Jeg skulle ønske meg en enda tydeligere rytmemarkering i refrenget, med bass og trommer.
Låta ligger øverst på oddsen i spillet om hvem som vinner første semifinale.

Min vurdering: 7/12
Sjanse for finaleplass: 90%





Ingen kommentarer: