Sider

Østerrike med en kjapp fransk fristelse til Eurovision

Østerriske går for en søt liten fransk, kjapp en i årets Eurovision
I går valgte Østerrike sitt bidrag til Eurovision. 
Zoe som bare såvidt ikke kom til gullfinalen i den østeriske finalen i fjor kom tilbake i år for fullt med sangen "Loin d`Ici".
Sangen er på fransk og har et uhyre kjapt tempo i rytmen, selv om det på en måte er en ballade.

Som Grand Prix-entusiast elsker jeg dette. Det gir gode retrofølelser til MGP i gamle dager, uten at låta høres utdatert av den grunn.
Sangen har en pirrende strykerarrangement og en søt lit melodi som Zoe framfører med stor trygghet og sensualitet.
Låta er monoton, og det skjer lite. Men jeg har faktisk en hang til slike monotone sanger.

Sukkersøtt? Javisst.
Fengende? Javisst
Typisk Grand Prix? Javisst.
Fin? Javisst.

Min absolutte låt blant de som har valgt hittil.

Hva synes du?





3 kommentarer:

John Arne Dahl sa...

Jeg er helt enig med deg. Denne har jeg ingen problemer med å høre bli spilt på radioen etter hvert. Melodien er enkel og den sitter i øret som en karamell.

John Arne Dahl sa...

Dette minner meg sterkt om hvorfor jeg ble begeistra for MGP i slutten av 60-åra. Melodien er catchy, på fransk som kler den, sjarmerende framført og med stilig bruk av instrumenter. Mulig mange vil synes dette er vel gammeldags men dette liker jeg godt!

Sølvi Tveit sa...

Liker! At den er så enkel, er bare fint, og så bygger den seg opp utover mot slutten der. Og så elsker jeg fransk, og at jeg forstår nesten alt hun synger. :) TK 5