Sider

Kjære Tomas Neuwirth. Jeg tok "feil"

Kjære Tomas

Jeg tok "feil".

Nå setter jeg "feil" i anførselstegn.
For en kan jo ikka ta feil i smak. Enten så liker en noe, eller så liker noe ikke.

Men smaken kan forandre seg. Før likte jeg ikke indisk mat, nå elsker jeg det.
Jeg har ikke hatt låten din som favoritt i det hele tatt i konkurransen. Men du vant, og jeg synes jeg skyldte deg å høre den en gang til.

Nå har jeg nettopp hørt "Rise like a Phoneix" i studiversjon på anlegget mitt i stua.
Jeg åpnet opp alle sanser og jeg fikk real gåsehud, og ble skikkelig rørt.

Det er som en musikal-låt for meg, hvor jeg ser deg for meg etter å ha blitt slått ned, herset med av folk som hater deg for den du er når du transformeres til Conchita.
Jeg ser deg reise deg fra bakken, og både vinne og overvinne både seg selv og de som vil deg vondt.

Det er fryktelig vakkert og viktig for de som undertrykker seg selv, eller blir undertrykket av andre å få en slik seier.
Jeg håper du føler dette som en real bamseklem fra hele Europa. 
Det er for meg en grunnleggende vakker tanke,
Så Gratulerer så mye seieren! Hils til Conchita og gratuler henne også med en fabelaktig opptreden som jeg tror kommer til bety nye for mange i Europa.

Gratulerer! Jeg tok "feil" av deg og sangen din. Nå er jeg fan. 

Stor klem fra Harlekin


2 kommentarer:

Ronny sa...

Du har skrevet et veldig flott brev, Harlekin. Ble litt rørt her jeg sitter.

Anders M. Tangen sa...

Takk for det Ronny :-)