Sider

MGP med innlegg i ulvedebatten

Vanligvis lytter jeg veldig mye på tekstene til låter. Men jeg har vært litt sløv i år. Kanskje fordi det ikke har vært noen historier som umiddelbart har grepet meg. Men på lørdag er det egentlig tre sanger som når jeg gidder å sette meg inn i teksta har en historie. "Det vakje min tid" er en sang om å ha det skitt, og være på bunnen. Hank (Hans-Erik Dyvik Husby) synger om ikke å la seg knekke, og ha styrke selv om en er alene.
Men så da, så kommer gruppa Fjellfolk med låta "Ulvetuva".  Jeg satte meg ned og hørte på teksta nøye i dag. Og jo, sannelig er ikke dette et godt timet innlegg i ulvedebatten. For de synger da faktisk om en mor og en nyfødt som blir tatt av ulven..... "Det skulle inn mot garden gå, men dei fekk aldri middag sjå , for ut av fjellet kom ulvar grå".

Jaja, MGP kan være så mye. Nå også et innlegg i ulvedebatten. Som jeg ikke tror vi skal ta som et politisk innlegg, men som en folkelig fabel.
Uansett her er låta:

Fjellfolk – Ulvetuva


Ingen kommentarer: