Sider

Takk til Per Sundnes for all moroa!!!

I dagens VG leser vi at Per Sundnes slutter i NRK for å bli programleder i TV3. Nå vil jeg TAKKE Per Sundnes for fantastisk mye moro gjennom seks år.
På disse åra har han vært med på å legge til rette for èn seier, en femteplass, og èn kvalifisering til finale. Det er formidable resultater for et lite land som vårt!! Hurra for det!







Per Sundnes er i mine øyne en skrue. En veldig få er likegyldig til. Jeg liker skruer som ikke er like a4 som alle andre. Vi som har hatt litt med han å gjøre, vet hvor raus han er med både tida si, talentet sitt og med suppene sine på kjøkkenet.
Jeg har ikke vært med på dette, men det bar blitt meg fortalt. Per Sundnes har også bidratt til at Grand Prix klubben har blitt mer inkludert i Melodi Grand Prix. Han har latt fansen få en plass.

Takk for det!

Samtidig var kanskje dette perfekt timing. Det er befriende å se noen i en slik posisjon trekke seg før de blir slept ut av kontorene.
Alle har vi våre omgangskretser og våre kontakflater. Per Sundnes har sin.
Jeg tror det nå er sunt med nytt blod.

Jeg har tre navn jeg kunne tenke meg i denne rollen. Jan Fredrik Karlsen kjenner en annen del av norsk musikkbransje enn Sundnes, og vil kunne bidra med nye tanker og kanskje overtale andre typer artister enn Sundnes har gjort. Han har entusiasmen og friskheten, samt at jeg tror han har konkurranseinstinktet som skal til.

Et annet mulig navn mener jeg kan være David Eriksen. Produsent og bakmann. Han står bak mange av hitlåtene til Tone Damli Aaberget blant andre.

Et tredje navn er litt mer ukjente Javed Khurd. Han har vært musikalsk ansvarlig for "The Voice" Norge, etter å ha vært det for blant annet MGP i mange år. Han kjenner alle kroker av norsk musikkbransje. Enten det er studioprodusenter, bakmenn, showartister eller mer ukjente, flotte popsangere.

Nå er vi nullstilt. Norske artister og låtskrivere må se på MGP som en mulighet for å lage hits, for å vise greia si. På den måten vil det bli økonomisk attraktivt å delta. Så får vi heller legge litt mindre vekt på å vinne internasjonalt. For de gangene vi gjør det bra i ESC, så er det med artister som gjør "greia" si, uten henblikk på å konstruere en GP låt. Det er nok å nevne Wig Wam, Maria Haukaas, Alexander Rybak og Jostein Hasselgård. Alle hadde stor suksess i ESC med sine låter som ikke var laget for Grand Prix, men som kom fra hjertet.

Jeg ønsker Per Sundnes lykke til i ny jobb! Jeg kommer til å savne deg i MGP 2013.
Men "Things Change" :-)

Ingen kommentarer: