Sider

Sverige får den norske Grand Prix klubbens tolver

Den norske Grand Prix-klubbens vårtreff føyer seg fint inn i rekken av fanklubber som gir Sverige 12 poeng. 10 poeng gikk til Island! Grattis til våre to naboer :-) 
8 poeng går til Serbia og 7 til Romania.


6 poeng går til Kypros
5 poeng går til Hellas
4 poeng går til Nederland
3 poeng går til Russland
2 poeng går til Storbritannia
1 poeng går til Finland


Overrskende nok fikk Danmark, som ligger på tredje plass på de fleste odds-listene 0 poeng. 


Den norske Grand Prix klubben har tradisjon for å bomme grovt på vinnerne. Folka i klubben stemmer jo på de de liker best, og ikke primært på hva de tror vil vinne. I 2010 hadde de Sveits på topp, som gikk ut med høye kneløft uten en gang å kvalifisere seg til finalen.
Personlig er jeg ikke så sikker på at Sverige vinner. Det er mer åpent enn mange tror. Faktisk tror jeg da Serbia er farligere. Hele poenglista til den norske Grand Prix klubben er virkelig fjernt fra mine favoritter. Resultatlista kunne vært mer i takt med min smak dersom du snur den helt på huet. Altså 12 poeng til Finland og 1 poeng til Sverige. Men det er ikke jeg som bestemmer, det gjør du, jeg og alle andre i Mai.





Her Grand Prix klubbens topp 4. Litt fjernt fra min personlige Topp 4, men altså hva den norske hard-core fansen liker best.

1. Sverige



2. Island


3. Serbia


4. Romania


Min topp liste inneholdt et par små feil i bunn av lista. Men nå foreligger det ofisielle resultatet fra den norske Grand Prix klubben:

  1. Sweden
  2. Iceland
  3. Serbia
  4. Romania
  5. Cyprus
  6. Greece
  7. Russia
  8. Netherlands
  9. UK
  10. Ireland

Ingen kommentarer: