Sider

Norge har mistet en glad, fargerik mann. Føler med Stella og familien

Jeg er sjokkert. Jeg ser snøen legge seg over hustakene her i Oslo. Nyanser i grått, hvitt, blått. Savner fargene jeg så i Thailand for noen uker siden.
I et landskap som dette trenger vi farger, også fargerike mennesker. 
I går mistet vi en slik glad, fargeklatt.
Pappaen til Stella Mwangi, Jeff Mwangi Kwirikia ble kjørt ned og drept på Dal i går. Sjåføren er fortsatt på frifot, etter at vedkommende stakk av etter påkjørselen.
Foto fra Vg.no




Jeg kjente ikke Jeff, men jeg så han både under MGP, og ikke minst under en "Skal vi danse"-sending hvor han showet og viste oss noe av den smittende latteren, det livbejaende humøret og spontan glede på dansegulvet. Han kuppet sendinga den kvelden.
http://www.vgtv.no/#!id=45325




Stella Mwangi måtte flykte til Norge fordi faren var poltisk aktiv. Hun kom til Norge, og ble Eidsvold-jente, gledet oss med "Haba Haba" i fjor og lærte oss budskapet om at små seiere leder til store seiere. Å være fornøyd med det vi har, framfor å syte over det vi ikke har.


Pappaen til Stella har nok lært henne noe av dette, etter å ha blitt utsatt for politisk forfølgelse i hjemlandet før Stella kom til verden, og mens hun var bittelita.


Nå er hun uten pappa. Jeg føler med Stella, og hennes familie. Og håper sjåføren som stakk av, snart blir tatt. Tusen takk, Jeff for at du har vist oss glede, musikk, farger og at du har gitt Norge den flotte gaven: Stella Mwangi.


Haba Haba, Hujaza Kibaba



Ingen kommentarer: