Sider

Stemte du?

I kveld stemte jeg meg blakk på Cocktail Slippers, Minnie-Oh og Rikke Normann. De leverte også veldig rene toner, et proft, tight show og en gode historier. Det var andre som gikk videre. 
Jeg ser på nettet at det er mange som surver i kveld over resultatet. Det skjønner jeg veldig godt. 
Men jeg har en følelse av at flere av de som klager ikke stemte overhodet i kveld. 
Det er likevel ikke for sent. Det er en ny delfinale om en uke,  og det er finale 11.februar. 
Da kan du stemme! Selv om du ikke gjorde det i kveld. 
Jeg kommer tilbake uti neste uke. Delfinalen fra Florø er fantastsik spennende, og har flere gode låter enn kveldens inkurie.





7 kommentarer:

Anonym sa...

Heia Plumbo og Nora!

Bodil sa...

Ja je stæmte på minnie.plumbo.tommy:-)

KnutO sa...

Delfinale her i Førde, den er jeg med på!
Ja, jeg stemte i kveld: 5 på Isabel Ødegård, 3 på Plumbo, 2 på Cocktail Slippers og 1 på Minnie-Oh. I tillegg sendte jeg inn ei stemme på Malin for fruen som var på vei ut for å høre på Contrazt her i Førde i kveld. "Den går videre!" sa hun med ettertrykk.....
Plumbo vinner var ingen bombe for å si det mildt. At Tommy Fredvang skulle kvale inn så jeg ikke komme, men jeg må innrømme at han leverte så det holdt fra scena, og han vant nok på det. Sjøl om fruen likte Malin har jeg mistanke om at brorparten av stemmene hennes var fra de yngre seerne. Dessverre holdt ikke Isabel Ødegårds sceneopptreden, hun ble for puslete til den lille perlen av en sang Thom Hell skrev til henne.
Enig i at det blir bra i Førde...... eh Florø......, jeg sier bare: Bobby Bare/Petter Øien! Det er sangen vi bør og må sende til Baku! Mener jeg!

Anders M. Tangen sa...

Det er dette som både er gøy, men også så utrolig frustrerende med MGP. Når det kommer resultater jeg virkelig ikke forstår noen verdens ting av, som i går, så er det så utrolig irriterende! Nesten som å se et tryllenummer, uten å forstå hvordan tryllekunstneren får det til. Slik har jeg det med Plumbo. Det må være noe en del folk ser i den låta, som jeg ikke skjønner. Men, men folket har talt i denne omgang. Nå er det en ny delfinale å glede seg til. Her har jeg forventninger til Tooji, og jeg gleder meg til å se Bobby Bare på scena. Lise Karlsnes har også en flot låt. Men det virker som Norge ikke vil ha noe moderne med show i år. Så jeg frykter skjebnen til Tooji.

KnutO sa...

xNår innlegg som dette er å finne på nettet (VGD) så forstår du hva nok hva du kjemper mot Anders:

"Plumbo-seier er en knyttneve i trynet på de selvutnevnte raddisene som kaller seg "kultureliten" i dette landet. Folket har talt, vi hyller det som er ektefølt og ikke definert politisk korrekt!"

Så for mange er det nok ikke bare musikken som teller. Plumbo er blitt et symbol på kampen mot det som oppfattes som en politisk korrekt kulturelite.

Jeg prøver å helle litt kaldt vann i blodet ved å peke på hva som duger internasjonalt. Jeg har ingenting imot Plumbo og jeg liker sangen "Ola Nordmann". Men samtidig ser jeg at den ikke vil duge internasjonalt, ihvertfall ikke blant fagjuryen. Men jeg tror nok dette er avgjort. Plumbo vinner MGP og så får det gå som det går. Uansett, jeg skal stemme som bare rakkern på Bobby Bare/Petter Øien. Det triste er at mange av de som ellers hadde stemt på de nå bruker sine stemmer på Plumbo. Det ergrer meg........

Anders M. Tangen sa...

Ja, det har blitt en slags "kulturkamp" dette nå. Og det er uvant å bli kalt for en del av "kultureliten" når jeg er fan av Grand Prix ;-p

Julia sa...

Minnie-Oh hadde en veldig kjekk låt, men jeg synes hun selv manglet litt energi. Rikke Normann var flink til å framföre og dansere var kjempekule. Låten bare manglet sjarm, jeg likte ikke teksten. Disse var i hvert fall de to beste framföringene i kveld i min mening. Minnie-Oh borde ha en god sjans til å få den ene ekstra-plassen til finalen.

Jeg synes Cocktail Slippers og Malin sang surt. Isabel Ödegaard var ikke sterk i stemmen heller. Rikke Lie var litt bedre, men framföringen virket tvunget. Tommy var nok bedre en disse i framföringen. Plumbo har en "catchy" sang, som jeg synes er for enkel.

Er jeg den eneste som synes at det hadde vaert greit hvis tenåringsjentene Nora og Malin hadde litt mer klaer på seg?