Sider

Kompetent pop-rock til MGP med Chris Barron fra Spin Doctors.



I dag har vi fått vite enda en artist som skal være med i MGP i januar. Bandet The Canoes stiller med låta "Seemed to be a good idea". Frontvokalist i bandet er hentet fra USA og heter Chris Barron. Det begynner å bli noen år siden han var noen stor stjerne, men når han nå slår seg sammen med folk fra Baba Nation og Trang Fødsel kan det i alle fall være borget for kvalitetsrock og et refreng som setter seg på hjernen. 


Chris Barron, USA, stiller i MGP med det nystarta norsk-amerikanske bandet "The Canoes"





Jeg tror ikke det er bare jeg som trenger et par påminnelser om hvem Chris Barron er. Så la oss gå 19 år tilbake i tid. Til 1992 da hadde Spin Doctors sin aller største hit over store deler av verden med "Two Princes". Og han som synger her, det er altså Chris Barron.


Og her er en annen hitlåt fra bandet. Også denne fra 1992. "Little miss can`t be wrong":


Men hva holder denne fyren på med i dag da tro? Tja. Hvis jeg går inn på hjemmesida hans så ser jeg at han nylig har gitt ut en CD, men at turnèlista står tom. Nå trenger ikke det bety at han ikke er aktiv, jeg vet av egen erfaring at ikke alt kommer inn på slike kalendre.
Men jeg har funnet klipp på Youtube med Chris Barron slik han framstår i dag.
Ta en kikk her for eksempel.


Skal vi ta en kikk på fyren live også?


Så vet jeg at Chris Barron reiser rundt i USA og holder foredrag og kurs om låtskriving og prosesser. At han kan sine ting er jeg derfor ikke i tvil om.

Men han er ikke alene på scena. Arne Hovda er en annen fjerdedel av "The Canoes". Han er kjent fra bandet "The getaway people" med Stavangerbakgrunn. Eu uavhengig rockeband med mange store opptredener på merittlista. Som for eksempel her:


Erik Røe er en annen fjerdedel. Han kjenner vi fra Baba Nation.
De gjorde en tøff opptreden under Spelemannsprisen 1999.


Den siste fjerdedelen er Hans Petter Åserud fra bandet "Trang Fødsel. Bandet kan skilte med hitlåter fra 90-tallet som "Livet det er helt ålreit" og "Kursiv". Ellers har de produsert og skrevet låter for Alexander Denstad With, Odd Nordstoga, og Heine Totland i MGP 2009
Men de holder på fortsatt og ga ut denne singelen i 2011. På engelsk.
Og vips: Hah!! Hvem tror du de har med seg på denne singelen? På vokal? Jo litt ut i låta kommer Chris Barron inn og synger på refrenget. Litt søtt og morsomt dette da.
Og kanskje gir dette et frampek mot hva vi kan vente oss av MGP-låta "Because I can sing".


Jeg gleder meg :-) MGP får et løft når så kompetente folk slår seg sammen og gjør sitt beste.
Lykke til!

I tillegg til "The Canoes" ser artist og låtlista slik ut for MGP2012, så langt. Når vi nå vet halvparten av låtene og artistene.


Irresistible
Malin Reitan«Crush»Beyond51
Isabel Ødegård«I've Got You»Thom HellIsabel Ødegård
Nora Foss Al-Jabri«Somewhere Beautiful»Christian IngebrigtsenEivind Rølles
Minnie OH«You and I»Monica Johansen
Marthe Valle«Si»Marthe Valle
Plumbo«Ola Nordmann»Plumbo
Kim André Rysstad«Så vidunderleg»Elin Nygård
Rudi Myntevik«You Break It, You Own It»Rune BergAsbjørn Ribe
Reidun Sæther«High on Love»OviThomas G:sonTommy Berre
Yaseen & Julie«Sammen»Sigve Bull

Ingen kommentarer: