Sider

Takk Stella! Heia Finland!

Jaja, så ble det ikke finaleplass for Stella og Norge i år. Sånt skjer. Men det er leit. Hva skjedde egentlig? Jeg sier HabaHaba, Takk Stella og heia Finland!


Det gikk ikke som jeg håpet i kveld. Dessverre så jeg det allerede i åpningen av låta. Stella kom med noen litt rare lyder i starten, og hun sang litt surt i verset. Hun hadde start nummer to, og jeg tror kanskje hun ble litt glemt utover i stemmegivningen.
Nå kommer folk til å gnåle om at vi valgte feil låt og sånn. Men, det var den låta som Norge valgte med klar margin, og hun var en fantastisk representant for oss.

Okey, så var kanskje ikke opptredenen full klaff. Men jeg mener det var bedre enn mange av de andres opptreden. Likevel er ikke dette en bortforklarling. Norge ryker ut, fordi ikke mange nok stemte på oss. That`s it!
Vi få bare håpe på bedre lykke neste år.

Jeg for min del er veldig glad for at Finland gikk videre. Et enkelt, hyggelig nummer med en klar og tydelig tekst.
Torsdag er det ny semifinale. Da kommer blant annet Dino Merlin på scena for Bosnia. Dino Merlin er et artistnavn for han som faktisk skrev den første offisielle nasjonalsangen for Bosnia. Den ble senere byttet ut, fordi de ønske et instrumentalmelodi.
Han har hatt mange konserter på Stadium Kosevo, hvor han samler artister fra Serbia, Bosnia, Kosovo og Kroatia. Hans låt "Love in rewind" er en vakker låt om hvor meningsfullt livet er når din sønn er forelsket, og datteren din trives på skolen. Men også om hvor meningsløst det ville være om livet ble revet bort fra han.

Så jeg sier nå: Heia Finland, og Heia Bosnia!.
Det er en semifinale på torsdag også, uten veldig mange interessante låter.  Men på lørdag er det finale, da blir det fest og jeg skal heie på Finland og Bosnia. Kanskje jeg må finne et bosnisk flagg?
Takk, Stella! Du gjorde så godt du kunne. Men Europa var ikke klar for folk av ditt kaliber ennå.
Gleder meg til albumet ditt kommer om et par uker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hva sier du om at lyden forsvant i blant annet Spania og Polen under Norges fremføring ? Spania kunne riktignok ikke avgi stemmer, men jeg tenker at dersom Spania og Polen har vært uten lyd, så er det garantert flere.

Anders M. Tangen sa...

Det viser seg jo at det har vært problemer i Sveits, Polen, Norge, Sverige, Storbritannia og Spania. Størst problemer i Sveits, Polen og Spania som rett og slett ikke fikk høre Stella i det hele tatt.
EBU undersøker dette nå, og de skal ha en pressekonferanse senere.
Dersom de gjør noe som helst med dette, så kan det være at de lar jurystemmene telle fra de landene som var hardest rammet av lydtrøbbelet.
Men Jon Ola Sand er tydelig på at dette ikke ser ut til å ha påvirket resultatet for Norge. Men det var vel før de fant ut at det var flere land som ikke fikk høre lyden på Norges bidrad