Sider

VURDERING AV DE SJU FØRSTE LÅTENE TIL MGP

Puhh! Endelig kan jeg diskutere låtene. Nå som alle har kunnet høre litt av dem :-)
Her er mine kommentarer og terningkast så langt, basert på 30 sekunders klipp
http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7451744

Carina Dahl: "Guns and boys"
-Gnager meg litt i øra. Litt intetsigende. Ikke tungt nok, ikke tøft nok og heller ikke melodiøst sterkt nok.
Terningkast 2

Use Me: "Daisy"
- Denne framstår for meg som gruppa Crash. Det er lissom søtt nok, koselig nok men ikke noe som gjør nevneverdig inntrykk på meg.
Terningkast 3

Helene Bøksle: Varglokk
- Dette blir for uklart for meg. Ikke er det vakkert, ikke er det tøft produsert og stemma til Bøksle blir litt hard og metallisk oppi det hele
Terningast 2

Sie Gubba: Alt du vil ha
- Typsik P1 låt. Sånn som surrer og går på radioen og som får meg i jevnt godt humør. Men heller ikke noe å skrive hjem om.
Terningkast 3

Gatas Parlament: Jobbe litt mindre, tjene litt mer
- Minner mye om "Einmal kommt die Liebe" i en maskulin versjon. Litt fyllstoff for meg. Men kult komp.
Terningkast 3

Sichele: Trenger Mer
- Tja, dette er jo "Fuck deg"-temaet i høyere tempo. Litt 90-tallsretro. Ga meg ikke verken frysninger eller hatvibber
Terningkast 3

Rikke og Åste: Not that Easy!
- Endelig! Der satt`n for meg og dama. Dama mi begynte å danse da vi hørte denne, og jeg ble sittende å spisse ører mer enn jeg gjorde på de andre låtene
Terningkast 5

Alt i alt ikke de store positive eller negative overraskelsene. Men utrolig variert!!
Jeg håper Rikke og Åste og Sichelle til finalen og sistesjanse til Sie Gubba og Use Me
Mens jeg tror det blir finaleplass til Helene Bøksle og Rikke og Åste, med Sie Gubba og Use me til andresjansen.

For øvrig tror jeg ikke vinneren finnes i dette delfinale-heatet.

Ingen kommentarer: