Sider

Stemte gitaren til Aslak i Gatas Parlament

I dag var styret i Grand Prix klubben invitert til studio for å være med på opptak til MGP-vorspiel som sendes på NRKP1 kommende lørdag klokka 18.15, som et vorspiel til delfinalen som starter 19.55 på NRK TV.

Aslak i Gatas Parlament kom med tidenes replikk: "Ikke no sånn klassisk hetero båssettinggreie her. Vi bestemmer kjønn sjæl. Det er Grand Prix for faen".
Til stor latter og applaus i studio.
Gatas Parlament gjorde sin helt særegne versjon av Odd Børres klassiker fra Grand Prix-historien "Stress"... Den derre: "må må må må skynde meg å gå gå gå gå...."osv.
Det var bare det at Aslak skulle stemme gitar, men er egentlig ikke så god på gitar i følge ham selv. Jeg måtte derfor hjelpe til med å stemme gitaren.



Av andre ting som skjedde var et høydepunkt da Helene Bøksle dro til med en norsk utgave av vinneren fra Oslo i 1996, "The Voice". Jeg var ikke den eneste som fikk frysninger.
Veldig koselig var det også at Helene Bøksle kjente meg igjen fra tida som programleder for ulike barneprogrammer i NRK på 90-tallet. Hun bekjente gjorde tydelig at hun var fan av meg!!
Så rollene ble et øyeblikk snudd litt på hodet.
Gutta i "Use Me" spilte sin versjon av "My heart goes boom", som er skrevet av deres leder i rockeklubben i Moss. Han var også i studio og bidro på gitar.
Etter å ha hilst på flere av artistene foran årets delfinale liker jeg dem alle sammen.
"Share the moment".

Ingen kommentarer: