Sider

Du er min brokkoli


Musikk kan noen ganger oppleves på måte som er urettferdig for låtskaperne. Som i dette tilfellet. For meg vil denne sangen alltid være litt rar, fordi jeg tenker mest på brokkoli. Jeg får ikke tanken på at Jeangu Macrooy synger om brokkoli ut av hodet. Det forstyrrer meg. Og er bare så dumt og teit. For sangen som sådan er jo kul! Ikke minst har Jeangy en kul livsfilosofi som jeg deler. Altså at det ikke finnes en riktig, eller en feil måte å leve livet på. Livet handler om akseptere opp og nedturer og ta det for det det er. Det vitkgitste er at du spiser nok brokkoli...... Nei, Anders nå må du slutte! 

Jeangu er musikkutdannet, og er vel den første i Eurovision som synger på språket fra hjemlandet Surinam. Det hele er en sang om at det alltid finnes en ny tid, når du føler at så mye er slutt. Nei, det er ikke slutten, men starten på en ny tid. Det nærmer seg et hippie-budskap dette. Kan det være vegatarisme? Som er den nye tida? En tid med mer brokkoli? Nei, men Anders da......jeg sa du måtte slutte!! 

Selve sangen mangler for meg litt utvikling for å utnytte låt-idéen maksimalt. Det går i litt for mye av det samme. Men, denne står så definitivt ut i finalefeltet. Den ligner ikke på noen andre låter. 

Dersom de lykkes scenisk, så kan vel denne havne i topp 15. 

MIN VURDERING 5/12



Ingen kommentarer: