Sider

Får meg til å tenke på en NRK-sketsj


Estland har det vanskelige utgangspunktet som start nummer to i andre semifinale. Uku Seviste heter artisten som både har skrevet og framført låta "The Lucky One". Uku er et mulitialent som skriver musikk, han produserer musikk, han synger sanger og han er pianist. Kanskje hadde det akkurat denne gangen vært lurt å ta med noen flere på låtskriverlaget. 

Denne låta for meg dessverre til å tenke på en sketsj fra NRK Underholdning med Live Nelvik. Om utfordringen med å være ei grå mus. Se videoen rett under her:

 DET ER IKKE ENKELT Å VÆRE GRÅ MUS

Uku starter langsomt med prosessert stemme, et uengasjerende lydbilde og en litt såpeaktig melodilinje som er umulig å få taket på. Så bygger det seg forsåvidt opp mot slutten, mot et eller annet. Som egentlig ikke kommer. Vi venter jo på at koret til John Lundvik i 2019 skal komme å redde ham, siden melodien med ekstrem velvilje kan sies å minne litt om Sveriges Eurovision låt. Og det skriver jeg for å ha noe som kan være litt positivt. 

Ikke virker det som han har så mye på hjertet her heller. 

Så ble han kåret til Estlands mest sexy mann i bladet Kroonika.  Det gjelder å ta med seg det en kan få. Finnes det rettferdighet så tar ikke denne låta opp plass i finalen på bekostning av noen av konkurrentene i semifinalen. Den skal få to, for den er ikke direkte irriterende å høre på. Den plager meg jo ikke. Det er bare......lissom.......ingenting.  Det blir som waldorfsalat på koldtbordet. Den plager meg ikke, men det er ikke noe godt heller. 

MIN VURDERING 2/12



Ingen kommentarer: