Sider

Vurdering ESC2019: Aldri for gammal til disco i San Marino

Serhat vil danse og synge na na na na. Det må jo være lov :)
Å, det er så moro med San Marino. Dette bittelille landet som ligger inne i Italia har sendt mye moro til Eurovision. Alt i fra lette sanger om sosiale medier til godt voksne menn som synger disco. Det gjør de i år igjen. Serhat var med for San Marino i 2016. 



Serhat er fra Istanbul og er utdannet tannlege. Men han er også musikkprodusent, låtskriver og artist. Han har da også vært med å skrive årets bidrag "Say Na Na Na".

Det er mye ved denne låta som skulle tilsi at dette blir skikkelig teit. I verste fall super-kleint.
Men for meg blir det faktisk ikke det. Ikke spør meg hvorfor.

Altså her har vi en tekst om en mann, som jo framstår som godt voksen, hviskesynger til jenta si at hun skal legge sine bekymringer til side og synge "Na na na na na". Om du er ensom, så kan vi ta det sakte. Ikke glem mitt telefonnummer, bare ring meg nårsomhelst. Så kan vi bli som gale!
Jeg skal fortelle deg at livet bare er helt herlig.

Så kan vi velge å putte dette inn i en ekkel setting. Tolke det i verste mening.
Det gidder jeg ikke.
For meg handler dette like mye om et godt vennskap. Jeg har selv hatt venner som er ganske mye eldre enn meg, og som har det ved seg at de alltid får meg i godt humør.

Faktisk er det slik for meg i dagens virkelighet at jeg av og til bare trenger én ting i livet. Nemlig å danse og synge na na na na na.
Når klimakatastrofen vi ser, når folk jeg er glad i blir trakassert på nettet, eller krig rykker nærmere her og der så trenger jeg av og til en pause. Og rett slett bare ha det gøy, danse litt og synge "na na na na na". Leve "La dolce vita" rett og slett.  Det søte liv.

Så synes jeg det er befriende med en godt voksen, tannlege fra Istanbul som hiver seg ut i livet med dans og synger na na na na na

Det er det jeg får ut av denne låta.

Så jeg kjøper dette, i beste mening.

Min vurdering 8/12
Sjanse for finalepass: 35% 

Ingen kommentarer: