Sider

Fire nye låter lagt til i oversikter her på bloggen

I går hadde Danmark, Litauen, Ukraina og Ungarn sine finaler. Og jeg er fornøyd med alle valgene. 
Du finner samtlige låter her på siden, sortert under "Semifinale 1", "Semifinale 2" og "Finale". 


Danmark valgte en ganske typisk dans låt. En koselig, enkel, liten sak som i alle fall får meg i godt humør. Litt engelsk, litt fransk, men aller mest lettspist og lettfordøyelig dansk leverpostei uten for mye crunch.

Crunch var det derimot i Ukrainas bidrag. Maruv vant med en storslått låt med brass og hornmusikk. Kan i arrangementet minne litt om den svære hiten "Mambo number five" med Lou Bega i enkelte blåsepartier. Ikke at låtene ligner altså, men bare litt med disse blåserne. Så hadde hun et sceneshow som jeg kan få litt problemer med å forklare for min fire år gamle datter.
Men hun er ennå ikke offisielt bekreftet som Ukrainas representant. Til tross for at hun vant i går.
Dette kan skyldes at det har vært noen kontroverser med at hun skal ha opptrådt i Russland, eller på Russlandokkupert land på Krim i Ukraina.

Litaen valgte en typisk Eurovision låt med helt greit tempo, trøkk og framføring.

Ungarn gikk for Joci Papai med låta "Az en apa", som betyr min far. Dette kan bli en av mine store favoritter i år. Etnisk, spennende oppbygd låt og en troverdig framføring.

Ingen kommentarer: