Sider

En semifinale nesten bedre enn finalen.

Nå er det bare én time til årets Eurovision er i gang. Normalt anbefaler jeg ikke de som ikke er spesielt interesserte å bruke så mye tid på semifinalene. For det er som regel en del rusk og rask (etter hver enkelts smak selvsagt), som vi skal kvitte oss med gjennom disse semiene. For så å ha en heidundrandes finale på lørdag.
Men akkurat i år vil jeg jo anbefale å se på delfinalene.
For i første semi er det utrolig mange fine låter, synes jeg.  Den er så bra at det nesten er fare for at jeg vil komme til å synes at den er nesten bedre enn finalen. e

I andre semi er det jo Norge som åpner ballet, så den bør vi jo med oss.
Og vi skal jo til finalen. Så da bør vi jo få med oss den også.
Så her er det egentlig bare å åpne vinskapet, ta på partyhatten og nyte musikken, fellesskapet og Europa.
Selv skal vi feire kvelden med grillet kylling rett fra grillen med hjemmelaget tikka masala etter oppskrift fra Lise Finckenhagen.
Det store usikkerhetsmomentet akkurat nå er hvor villig Marie er til å sove i kveld, eller om finske, israelske eller danske artister må konkurrere med en syngende Marie fra senga, som akkurat nå holder på med "Onkel Donald hadde en gård.....ia ia oooooo.........!!!"
I lenken under her finner du en video jeg har laget hvor jeg presenterer mine helt personlie Topp Ti favoritter i årets Eurovision. Utifra studioversjonene.
Jeg ønsker alle HAPPY EUROVISION!

Her er mine tanker før første semifinale: 

Her min Topp Ti i hele konkurransen, ut ifra personlig smak: 



Ingen kommentarer: