Sider

Har svenskene nok med seg selv?

Svenskene legger ned det tradisjonelle "Inför Eurovision" hvor de presenterer de ulike låtene som deltar i Eurovision Song Contest. I Norge går en motsatt vei og lar dette være påske og lørdagsunderholdning.
Jeg synes det er merkelig av svenskene å legge ned dette.
På meg virker det om om SVT er mer opptatt av seg selv og sitt, enn de er av Eurovision.

Da de arrangerte den internasjonale finalen forrige gang foregikk den i en mindre arena enn finalen i deres egen nasjonale finale.
Nå vil de ikke la sine svenske medborgare få bli kjent med sine konkurrenter.

Det er kanskje ikke så nøye, bare Sverige vinner? Eller?

Uansett, jeg er glad for at Stig Karlsen og resten av gjengen i NRK også i år har så tro på konseptet med "Adresse Kiev" at de bruker dette som påske og lørdagsunderholdning.

I en tid hvor Europa er mer splittet enn på lenge mener jeg det er viktigere enn noen gang å presentere musikk fra ulike Europeiske land for hverandre, og ha en hyggelig og morsom kappestrid hvor vi diskuterer hverandres musikksmak og finner en vinner, men hvor det viktigste er å feire hverandres ulike musikksmak fra land til land og ikke minst møtes til en stor fest i Kyiv i Mai.

At Sverige ikke vil delta for fullt i vorspielet til festen får bli deres business, men jeg synes det er litt rart.

Her er en artikkel jeg skrev i dag om dette for escNorge.net

https://escnorge.net/kiev-2017/nrk-satser-pa-adresse-kiev-som-lordagsunderholdning-mens-svt-legger-ned

Ingen kommentarer: