Sider

Hektisk ESC kveld. Spansk finale, og slipp av norske låter.

Årets spanske artister.
Jeg står foran en hektisk ESC kveld. Klokka 22.15 starter årets spanske finale.  Der skal en studiojury, en folkejury og en internasjonal jury stemme fram årets bidrag til Stockholm.
Ved midnatt kommer trolig årets norske MGP låter på Spotify, Tidal, iTunes og andre nettsteder hvor musikk er tilgjengelig.



Her er det bare å ta fram kaffekanna. Det blir en travel og intens kveld i Eurovisions tegn. Klokka 22.15 går jeg på nettet for å se den spanske finalen.  Du kan se finalen her: https://www.youtube.com/watch?v=w_ntYE1ZZTk

De som konkurrerer der er:

1. Maverick - Un Mundo Maz Feliz (en gladere verden)
2. Barei - Say yay
3. Xuso Jones - Victorious
4. Salvador Beltran - Dias De Alegria (dager med lykke)
5. Maria Isabel - La Vida Solo Es Una (det er bare ett liv)
6. Electric Nana - Now


Når vi så vet hvem Spania velger å gi billett til Stockholm, så er det bare å logge seg på Spotify eller iTunes for å høre årets norske låter i sin helhet. Jeg var så heldig å få høre dem i sin helhet for tre uker side, og de gjorde såpass bra inntrykk at jeg nå gleder meg veldig til å høre dem på nytt.
Min favoritt etter den gjennomhøringen var Agnetes låt "Icebreaker". 
Jeg er spent på om jeg mener det samme etter å ha hørt nærmere på dem.

I løpet av morgendagen vil jeg ha klar min vurdering av årets låter. Da lover jeg også å være tydelig på hvem jeg tror kommer til å bli årets norske representant i Eurovision i Mai.


Ingen kommentarer: