Sider

Norge skamroses for "A monster like me"

Et enkelt søk på "Eurovision Norway" på twitter gir 99% positiv omtale av
"A monster like me". Det samme ser en på målinger blogger. Hvor langt
kan dette ta Norge. Mørland og Debrah har Topp Ti som sitt mål. Andre
snakker om mulig seier. I dag har Norge sin første prøve. 
Juryene teller 50% av stemmene i Eurovision. Jeg er nesten sikker på "A monster like me" vil sanke mange poeng hos juryen.
Jeg gjorde et enkelt søk på twitter: "Eurovision Norway, og fikk opp 99% positive saker om Norges bidrag.
I dag har Norge sin første prøve klokka 16.30 i Wien. De kan gå på scenen med selvtillit, for det mangler ikke på omtale og ros av det norske bidraget. Her kan du se noe av rosen.


Bloggen "Sounds European" skiver at "A monster like me er en sår, vakker kjærlighetsballade som bygger seg opp til et fantastisk orkestralt crescendo.

Det tyske panelet i deres program tilsvarende vårt "Adresse Wien" har Norge på topp.

Ekspertpanélet til det store nettstedet EscUnited har også Norge på topp.

Og sjekk denne flotte sjarmklumpen her:


Scandipop skriver at når folk ser Eurovision så gjør de det med fordommer om at det stort sett er elendig musikk. Men det finnes velig hederlige unntak som Norge. Som viser hvordan ESC kan være en arena for virkelig kvalitet: http://www.scandipop.co.uk/eurovision-2015-the-10-songs-you-need-to-hear/

Norge fikk 12 poeng fra Grand Prix klubbene i Litauen, Belgia, Nederland og Italia.
Og endte totalt opp på en fjerdeplass i den totale avstemningen. http://www.ogaeinternational.com/index.php?option=com_content&view=article&id=198&Itemid=83

Også må jeg ta med dette veldig morsomme innslaget fra "Overthinking Eurovision". Et av mine favorittnetsted. Kos deg:


Jeg kunne fortsatt nesten i det uendelige med å ramse opp ulike nettsteder som omtaler Norges bidrag i rosende ordelag. På oddsen ligger vi mellom en femte og en åttende plass, før vi har hatt vår første prøve. Jeg er nesten sikker på at vi kommer til å klatre når Mørland og Debrah går av scena klokka 17.00 i ettermiddag.

Ikke rart jeg er stolt av bidraget vårt i år!

Ingen kommentarer: