Sider

Første prøvedag er over i Wien. For et TV-show dette vil bli!

I dag var første prøvedag i Stadthalle i Wien.
For oss Grand Prix-entusiaster er det alltid spennende å se hvilket uttrykk hver finale kommer til å få.
I dag fikk scena spille seg ut i sin fulle glans under de første prøvene.
Heldigvis,  får jeg si, får vi ikke vise hvordan TV-bildene blir.
Vi får bare noen litt halvdårlige klipp fra salen.
På denne måten får vi et visst inntrykk, men det er spenning igjen til TV-sendingene neste uke.
Her kan vi se den østerriske scena under Hellas sin prøve i dag: 



Da jeg så prøven til Moldovia fikk jeg følelsen av å se på en karusell på Tusenfryd. Men under Armenias prøver og under Hellas var det hele egentlig bare rolig og lekkert.
Det er en svært dynamisk scene som vil danne den aller flotteste ramme rundt artistene på TV tror jeg.
Det vil nok som alltid være scenas størrelse og effekter som vil imponere de som er i salen, mens de lekre halvnære og nære bildene i kombinasjon med totalbildene av den svære scenen som vil lage magi.

Så var det dagens prøver.
Selv vil jeg ikke se så mange prøver, fordi jeg gjerne il bevare mest mulig spenning til TV-sendingene. Men som en service til bloggens lesere få du prøvene her:


Moldova:


Armenia:


Belgia:


Nederland:


Finland:


Estland:


Makedonia:



 Serbia:



Prøvene hittil har ikke gjort utslag på oddsen. Bortsett fra at Hellas har klatret noen plasser opp.
 http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner

Ingen kommentarer: