Sider

Bettan fyller veterankvota i MGP?

I morgen klokka 11.45 sender NRK1 direkte fra pressekonferansen i Store Studio hvor årets MGP-artister skal presenteres, og vi får høre små smakebiter av låtene.
Jeg har tidligere gjettet på artistene.
Men siden dengang har det kommet nye rykter, nye hint og nye opplysninger. Så her er min oppdaterte gjetning på årets artister før vi får fasiten i morgen.

1. Erlend Bratland
Erlend Bratland er tilbake. Han slipper et album i februar, og en Grand Prix deltakelse vil være en ypperlig lansering av en ny stil. Han har hintet om et "hemmelig" prosjekt blant annet i intervju med Nitimen.




2. Elisabeth Andreassen
NRKs Grand Prix redaksjon fikk mye kjeft i fjor for få "gamle" og gode artister. Da har nok Bettan vært lett å be. Når Grand Prix-klubben på Facebook skriver at det i år ligger tilrette for muligheten for en verdensrekord, så styrker det sannsynsligheten for at Bettan er en av artistene. Hun setter verdensrekord om hun vinner og nok en gang skal delta i den internasjonale finalen.

3. Raylee
Raylee gjorde en god figur i Stjernekamp og har i flere intervjuer hintet om hvor gøy det var å opptre med så store "numre" som hun fikk gjøre der. Hun har også sagt at det skjer mye spennende på nyåret, som hun ikke kan si noe mer om. Jeg har henne derfor på min liste over sannsynlige artister.
Raylee heter egentlig Charlotte Kristiansen og har hatt hovedrollen i Annie i 2008, og en karriere som barneartist under artistenavnet  "Lotta"

4. Reidun Sæther
Også Reidun Sæther var med i Stjernekamp  og er kanskje revansjelysten etter at mange fans holdt henne som den moralske vinneren av MGP 2012. Låta "High on Love" surrer og går på GP-arrangementer overalt og vil være et navn som vil falle i smak hos mange av GP-fansen. Hun er nok revansjelysten og går eventuelt for seier.





5. Julie Bergan / Astrid Smedplass
Julie Bergan
Julie Bergan har hatt flere låter på VG-lista også i 2014 og har også tidligere vært med i MGP i 2013 med låta "Give a little something". Hun bor i Oslo sammen med Astrid Smeplass, som er kjent fra Idol. Julie har vært aktiv i studio i høst, og har ikke villet si så mye om prosjektet. Men timingene for slipp av ny låt passer godt med MGP-deltakelse. Da Astrid Smedplass ble intervjuet av VGTV ble hun spurt om hun skulle være med i MGP. Jeg synes hun svarte "Nei" litt for raskt og litt for automatsik. Så min intuisjon sier at de kan være sammen i en duett.




6. Alexandra Joner
Samme begrunnelse som hos en del av de andre artistene. Hun har vært så hemmelighetsfull i det siste på sine prosjekter.






7. Contrazt
Du kan nesten ikke være på en bensinstasjon på Østlandet uten å ha sett en CD med Contrazt. Dansebandet er et av landets mest populære.
Aktiviet og allianser på Facebook gjør at jeg har dette bandet på min "gjetteliste".



8. Ellen Xylander
På Facebook er det et arrangement som heter "MGP2015" og her har Ellen Xylander trykket "skal". Hun skal altså hit. Men om det er som artist kan vi selvsagt ikke vite. Hun er ukjent for de fleste, men har solgt ganske bra på iTunes, og driver nå og promoterer seg i Sverige







9. Seigmen
Tja, dette henter jeg egentlig litt ut av det blå, og litt på litt informasjonsinnhenting på Facebook. Er veldig usikker på dette tipset. Men jeg har som mål å forsøke å få til ti navn.
Et Seigmen comeback sammen med KORK vil kunne bli magisk i MGP



Pål Rake

Audun Rinsel
10. Audun Rinsel / Pål Rake
Audun Rinsel var med i Idol2006, men har siden vært aktiv som sanger. Blant annet gjorde han et sterkt inntrykk i "The Voice" i 2013.  Han har jo vist at han ikke har noe imot musikkonkurranser og litt basert på informasjon herfra og derfra setter jeg han opp på min gjetteliste. Mulig det blir en duett med Pål Rake? Eller kasnkje Audun ikke er med, men Pål stiller opp som soloartist.Pål var også med i "The Voice" og har fått mye radiospilling med låta si "Får du som fortjent" i 2011.


Dette er mine tips. Sannsynligvis er det ikke mange av disse navnene som "går inn".
For det skal vel inn et par artister som kanskje ingen av oss har hørt om før.
Og selv håper jeg på et par virkelig store navn, som er enda større enn de jeg har nevnt her.
Men heldigvis, eller dessverre, tror jeg dette er en ganske realistisk liste.
I morgen har vi fasiten!

3 kommentarer:

Gullklumpen sa...

Admiral P. Kan også være der og mulig Dænsebændet....Anne Nørsti er jo Norges svar på Svenskenes Charlotte Nilssen tidl. Perreli.

Anders M. Tangen sa...

Ja, Gullklumpen uten at jeg skal være helt sikker i min sak så tror jeg Anne Nørsti har spilt sammen med Contrazt.
Og de står jo på gjettelista mi, så kanskje det blir Nørsti på scena i Spektrum 14.mars?
Admiral P hadde vært veldig gøy! Han lager refrenger som fort blir til "diller" ute blant folk. Og det er jo gøy.

Unknown sa...

Håper på Nora Jabri. Hun kan vinne hele sulamitten.