Sider

Wien går for futuristisk UFO-inspirert Eurovision scene.

For meg er Eurovision et underholdningshow. En spektakulær scene er en del av hele pakka.
Det er vanskelig å si så mye om hvordan denne scena vil funke ut i fra noen tegninger som til alt overmål er i sort/hvitt.
Men jeg har ingen grunn til å tro at dette ikke vil bli lekkert. 














I dag kom tegningene av Eurovision-scena i Mai.
 http://www.eurovision.tv/page/multimedia/photos?gal=123633

Østerrisk TV har valgt en futuristisk stil som kan minne om en flygende tallerken.
Selve scena er omkranset av gedigne lys-ringer som kan skifte og skape ulike stemninger gjennom hele showet.
Secna er 44 meter bred, 14 meter høy og inntil 22 meter dyp.
Nå har jeg ikke målene på scenen de siste åra, men jeg skulle tro at årets scene er på størrelse med de vi har sett de siste åra.

Bak scena vil det være en LED-vegg som er 22 meter vid, og 8,5 meter høy.

Hvis jeg skulle undre meg over noe, så må det være at det ser ut til å være mye lys mellom artist og publikum. Det kan selvsagt skape noe større avstand mellom artist og publikum, som i sin tur kan gi mindre intensitet, og mer uro blant publikum og fans fordi de ikke får skikkelig konttakt med det som skjer på scena.
Men på TV vil dette fungere helt perfekt skulle jeg tro. Og det er jo primært et TV-show.
Og fansen som er i salen er der like mye for stemningen, som for å få øyekontakt med artistene.
For hvis det er målet så er ikke en bilett til en internasjonal finale i Eurovsion en veldig god investering.


Ingen kommentarer: