Sider

Årets MGP-artister! Velegnet for skikkelig Gramm Priks fest.

Så er spenningen utløst! Årets ti artister, som ble til elleve er klare.
Hvorfor ble det elleve og ikke ti som først annonsert? Jeg har en følelse av at MGP-redaksjonen har fått litt veteran-panikk og tenkt at de må ha med noen veteraner. Da tror jeg Bettan og Tor Endresen er blant de som er lettest å be. På godt og vondt. Uansett, dette er et startfelt, som er fint egnet for å skape folkefest i Spektrum etter min smak. 
Også konstaterer jeg at jeg greide å gjette fem av 11 artister i år. Det er jeg veldig fornøyd med.
I dette innlegget er linker til låtene og små smakebiter. Klikk på linken for å høre 16. sekunders snutter. Har du noen favoritt etter disse sekundene?


Selv om jeg er rimelig fornøyd har jeg ikke WoW-følelse.
Men dette ligger an til å bli en folkefest.
En av låtene kommer mange til å "hate" og mange "elske", nemlig "En godt stekt pizza". Og det er egentlig bare fint, for det øker engasjementet.
Her er flere artister jeg hører på på Wimp og er glad for å ha med. Marie Klåpbakken har jeg lenge ønsket meg i MGP, for jeg synes hun lager perfekt pop til slike anledninger, og bra med en låt på norsk!
Hadde kanskje ønsket et mer spenstig veteran-kort enn Bettan og Tor Endresen. De er på en måte litt for lette å be, for å være helt ærlig, men godkjent.

Men uansett, for meg er det veldig mye mer MGP stemning over dette startfeltet enn fjorårets. Selv om jeg syntes det var en del bra låter da også.
Har ikke fått hørt skikkelig på kuttene ennå. Så noen favortitt har jeg ikke. Men synes at debutanen Ira Konstanidis hadde en fantastisk stemme som ga meg gåsehud. Gleder meg til å bli bedre kjent med henne! Alexandra Joner har en sprek låt, det samme har Raylee. 
Karin Park sin låt virker også lovende, men den må jeg nok høre mer på for å bedømme skikkelig.
Jeg vil ikke bedømme hvert enkelt kutt nå. Det er ikke rettferdig å felle en dom etter 15 sekunder.

Nå kan jeg puste lettet ut og presse skjorta, ta fram jakka, papp-plater og tusj for å lage plakat og glede meg til MGP 2015!





Ingen kommentarer: