Sider

Nå gjelder det Carl Espen!

Om få minutter har Carl Espen sin første prøve på scenen i København. 
Følg alt som skjer på Carl Espens prøve her på denne bloggen.





Intervju med Carl Espen og Josefin Winter før han går på scena:



På twitter skriver esckaz at Carl Espen har med seg fire strykere som står på en plattform, samt en pianist. Det er med andre ord likt slik det var i Spektrum i finalen. Untatt perkusjonisten.

Her er 37 sekunder fra prøven!
Det virker som vi kan puste lettet ut. Han sang veldig bra her synes jeg:




Og her er en reaksjon fra det store utlandet, nærmere bestemt esx-extra:


Så et par kommentarer fra kommentarfeltet under YouTube-videoen:


Her er bilde av kjolene til fiolinistene, og Carl Espen under sin in-ear prøve. Det er enkelte som ikke likger kjolene og synes de er for spraglete. Hør min vidoekommentar om det under bildet.

Noen synes kjolene er for spraglete. Hør min kommentar om kjolene her: 

NRKs debattforum  på http://www.nrk.no/mgp er et glimrende sted å finne på både fakta og underholdende meninger om MGP og Eurovision.
Noen her er utrolig flinke til å snuse opp reaksjoner. Som her:


De som har sett TV-bildene i pressesenteret forteller at det er mye, og intense nærbilder gjennom produksjonen. Det er viktig. Det er her hemmeligheten i låta ligger.
På dette lille klippet fra prøvene i dag er filonistene veldig framtredende.
Det vil være annerledes på sending, da de vil være mer diskrèt tilstede, som en del av bakgrunnen.

President i den norske Grand Prix klubben Morten Thomassen skriver dette på sin NRK-blogg om dagens norske prøve:

Første gjennomkjøring gikk veldig bra. Skuldrene kan kanskje senkes en centimeter, men ellers hørte ikke jeg noen feilskjær når det gjelder det sanglige. Grafikken er dominert av mørkeblått opprørt hav og lynglimt og passer fint inn i sangen. Noen feil så man da, for eksempel så fiolin-jentene entre sitt podium mitt ut i låten. De skal liksom bare dukke opp. Det eneste jeg er veldig usikker på er kostymet. Carl Espen har fått dressjakke, men med oppbrettede ermer slik at man ser tatoveringene hans. Han var litt for striglet etter min smak, kanskje jeg bare trenger å se det noen ganger til for å like det?

Andre gjennomføring og skuldrene hadde senket seg ett lite hakk. Carl Espen hadde også litt bedre kontakt med kamera. Fortsatt ser vi fiolinjentene gå inn på podiet, men det blir garantert rettet til neste øvelse. Er fortsatt ikke medlem av fanklubben til dressjakken hans.

Etter tredje gjennomkjøring holdt jeg nesten på å skrive ett stygt ord i ren begeistring, men nå satt det virkelig. Vi gikk glipp av fiolinjentenes innmarsj, Carl Espen er staut og stormsikker i fremføringen sin og kameraføringen var veldig bra også. Og nå skal jeg vurdere medlemskap i dressjakken-på-Carl-Espen-klubben.

Fjerde og siste gjennomkjøring og Carl Espen du er KONGE!!!!! Han opptrer på denne scenen som om han aldri hadde gjort noe annet. Jeg er MEGET stolt av deg!l

Ingen kommentarer: