Sider

Norsk finale 1.mars?

Når blir den norske finalen i MGP 2014?

Musikkansarlig Vivi Stenberg har bekreftet ovenfor Grand Prix klubben på deres høsttreff at NRK ikke sender norsk finale under OL.
Under forrige vinter OL i 2010 ble alle delfinalene  og finalen avviklet før OL begynte andre helga i februar.

OL åpner 7.februar, og jeg tror NRK mener norsk finale før dette, f.eks 1.februqar blir for tidlig. 
Dudrik Solli Tangen vant den norske finalen 6.2 i 2010. Det var sist gang det var vinter OL.

Dessuten er Oslo Spektrum opptatt 1.februar.
Alt tyder derfor på norsk finale 1.mars. 

NRK har i år valgt å kjøre delfinalene på en annen måte og fra samme sted.
Studioet på Fornebu, som nå benyttes til Stjernekamp,  vil være egnet for disse delfinalene, for så å kulminere i en gedigen finale i Oslo Spektrum 1.mars.
Jeg tror NRK kan komme til å tillate seg å sende delfinalene under OL, men ikke selve finalen. 


Vi vet fra Twitter at dato er spikret, og at den snart skal offentliggjøres.




2 kommentarer:

Eivind M. Sætre sa...

Vi har jo twitret om dette, men akkurat nå holder jeg med "din" dato - 1. mars. Grunnen er OL som okkuperer det meste av ledige februar-datoer.

Anders M. Tangen sa...

Ja, nå ser jeg også at OL starter 7.februar, og NRK har sagt at de ikke kommer til å sende finalen under OL. Da er jo 8.februar utelukket.
Jeg tror også at de da mener at 1.februar blir for tidlig.
Så mest sannsynlig blir det 1.mars.
Ellers er det en feil i innlegget mitt.
Finalen Rybak vant i 2009 var 21.februar, mens Didrik vant så tidlig som lørdag 6.februar.
Det var sist gang det var vinter OL :-)