Sider

Les årets Eurovision-tekster

For meg er ikke Eurovision Song Contest bare en melodikonkurranse og både planlagt og ufrivillig komikk og underholdning. Noen ganger er også tekstene viktige.
Men ofte er de bare rare.
Det beste er når teksten og melodien spiller på lag. Jeg er for eksempel ganske berørt av teksten til Storbritannias bidrag i år. Bonnie Tylers låt "Believe in me" er for en tekst om at uansett hvor negativ, sutrete og mørk til sinns jeg måtte være, så finnes det noen som er der for meg. Jeg trenger ikke tro på Gud, energier astrologi eller hva det måtte være. Men jeg kan tro på de aller nærmeste rundt meg.

Bonnie Tyler: "Believe in me"

Her, om du klikker på denne linken, kan du lese alle årets tekster, på et forhåpentligvis forståelig språk.
All ære til de som har gjort jobben med denne bloggen: Applaus og trampeklapp til dere!

http://www.diggiloo.net/?2013

Ingen kommentarer: