Sider

Adresse Malmø morer, irriterer og synser i vei

Jeg synes kveldens første Adresse Malmø var i nærheten av akkurat slik det bør være. De irriterer, de morer og de synser i vei.
Jeg tror dette funker best for de som ikke er superfans av Eurovision.

For meg, som er genuint opptatt av Eurovision blir det ganske irriterende.
De snakker altfor mye om at noe "er" Grand Prix låter.

Tanken om at Grand Prix er en egen sjanger var det som holdt på å ødelegge hele konkurransen på nittitallet.

En dårlig låt er dårlig, og passer ikke bedre i Grand Prix enn andre steder.

På den annen side, vi må kanskje være ærlige nok til å innrømme at for mange er selve sjarmen med konkurransen at det er mye merkelig og dårlig.

For meg er Eurovision et utstillingsvindu for Europeisk musikk og kultur.
Og ikke et sted for søppelmusikk kun egnet til å underholde seere med ironisk distanse.

Synd at de sendte så korte kutt av låtene. Noen ble direkte skamklipt. Deriblant Nederland.

Likevel, panelet er godt sammensatt.
De har god kjemi, og det var veldig hyggelig å bli bedre kjent med den "nye Per Sundnes": Vivi Stenberg.
Hun hadde også den rette holdningen følte jeg, og sa flere ganger at hun bør provosert av at noen sender noe så "dårlig" opp på verdens største musikkscene.

Det er kjernen, og ikke ironien.

Uansett, alt i alt vel blåst!

Ingen kommentarer: