Sider

Oddsen peker ut Nora Foss Al-Jabri som vinner av første delfinale

Oddsselskapene er enige med meg i vurderingen av hvem som er favorittene i første delfinale. Med unntak av at oddsselskapet har litt større tro på Kim Andre Rysstads låt enn meg.
Det de fleste er enige om er at Nora Foss Al-Jabri med "Somewhere beautiful" er den største favoritten til å gå videre til den store finalen fra denne delfinalen.  Vi er også enige om at Lisa Stokkes låt er overraskende svak. Mitt ankepunkt er at den virker mer som den deltaker i Parodi Grand Prix enn Melodi Grand Prix. Det er modulasjoner over en lav sko, og et refreng som arrangert akkurat slik Grand Prix låter skulle være den gangen det nesten var en egen sjanger. Men den tida er heldigvis forlengst forbi. Synd, for Lisa Stokke hadde fortjent bedre.


Kim Andrè Rysstad ligger litt overraskende på andreplass på oddslistene.






Slik ser oddslista for første delfinale ut: (Oddsen er hentet fra Nordic Bet)






22.01 20:00
Nora Foss Al Jabri



Kim Andre Rysstad



Reidun Sæther



United



Irresisteble



The Carburetors



Lisa Stokke



Rudi Myntevik







Her er de tre låtene som topper lista, og som dermed oddsselskapet tror er favoritter til å gå videre fra første delfinale.




1. Nora Foss Al-Jabri: Somewhere beautiful



2. Kim Andrè Rysstad: Så vidunderleg




3. Reidun Sæther: High on Love 



4 kommentarer:

Tina sa...

Håper dette slår til - mine tre favoritter!:-)

Anders M. Tangen sa...

Ja, nesten mine også :-) Bare håper de har fått gitt Kim Andrè litt god regi, god styling og god staging. Noen ganger har han litt lett for å forsvinne lit inn i seg selv. Men når han ut, og vi får kontakt med øynene hans, så har jeg trua.

Tina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
KnutO sa...

Hei!

Først, gratulerer med en knallbra blogg, meget informativ for oss MGP-fans:)

Jeg har satt opp min rangering av lørdagens sanger, og det er utifra hvordan jeg liker de. I første omgang skjeler jeg ikke så mye til hva som gjør seg best internasjonalt, den vurderinga tar jeg når finalelåtene er klare.

Min vurdering:

1. Reidun Sæther - rå stemme, catchy låt med trøkk. Har den som nr. 2 av alle 24 og tror den vil komme høyt blir det den som kommer til Baku.

2. The Carburetors - Rett fram hard rockn'n roll med driv. Det er jeg svak for!

3. Rudi Myntevik - En sang som overrasker meg, festa seg ikke ved første lytt, men ved nærmere lytt så smekter den seg inn i øret. Ei lita perle.

4. Lisa Stokke - Litt for mye erketypiosk MGP. Flott stemme, men når ikke helt opp hos meg.

5. Kim André Rysstad - Den jeg har størst vansker med å plassere. Liker jeg den eller liker jeg den ikke? Men lander på at den blir litt for rolig for meg. Men har en snikende følelse av at den kan karre seg videre.

6. Nora Foss Al-Jabri - Sorry Anders, og alle andre som har denne som sin favoritt: Det blir for kjeldelig for meg. Sjøl om Noras stemme er flott så appellerer ikke denne sangen til meg.

7. Irresistible - Starter med det jeg kaller pling plong og utvikler seg til en anmasende låt. Småcatchy refreng, men det redder ikke denne.

8. United - Dette er rett og slett ikke min musikk. Det blir bare altfor kjedelig for meg, rett ut en skuffelse, og det til tross for at jeg ellers har sansen for Bendicte Adrian.