Sider

Mitt tips til i kveld

Det er bare få timer igjen til andre delfinale. Kristin og jeg skal i kveld kose oss med en boks russisk kaviar som jeg hadde med fra en reise til Ukraina i september. Til dette har vi en flaske med russisk rød champagne :-)

Så hvordan kommer det til å gå i kveld? Det er fryktelig åpent og framføringene kommer til å bli avgjørende.
Men klarer Mimi Blix å sette fyr på øynene sine, pyroen på scena og skape den elektriske club-stemningen håper og tror jeg denne klarer seg videre.
VG har en sak i dag om at det er en fordel å synge sist. Ja, det er vanskelig å imøtegå en slik påstand statistisk. I de fjorten siste delfinalene har sistelåt alltid gått videre.
Men nå sier jo NRK i samme artikkel at de ofte plasserer de antatt sprekeste låtene til slutt for å få en god avlsutning. Da er vi jo opp i en høna eller egget diskusjon.
Går de videre fordi de er sist, eller går de videre fordi de er en god låt og dermed plassert til slutt?
Jeg tror startrekkefølgen har en viss betydning, men ikke all verdens. Grunnen til at de siste låtene går videre tror jeg er fordi de er de beste låtene. At "Fairytale" gikk videre skyldtes nok ikke primært at den avsluttet delfinalen. Men fordi det var en bra låt. Det samme kan du nok si om de fleste andre låtene også. Etter min mening.

Ved siden av Mimi Blix tror jeg Babelfish kaprer seg en billett til finalen med sin søte sang fra far til sønn.

Jeg hadde håpet på finaleplass til Marika, men etter hva jeg har hørt om hennes show som er barokk, militært, glitter og med digert gult hår så er jeg redd dette blir for mye for det norske folk og at det hele drukner i jøgleriet. Dessverre. Håper jeg tar feil.

Hanne Sørvaag kan ikke sees bort fra, selv om jeg mener hennes låt passer bedre på radio enn på en showscene. Likevel, liveframføringene vil avgjøre i kveld.
Jeg kommer ikke til å stemme før jeg jeg har sett alle låtene live. Ha en flott Grand Prix kveld alle sammen!!

Ingen kommentarer: