Sider

Lørdagens sistesjanse - på rikitg scene?

Det har vært en dramatisk dag. En polakk har forsøkt å stikke av med den norsk Grand Prix-scenen. Kan godt tenke meg han var skuffet da han forstå at traileren i seg selv er en helt vanlig trailer uten firkanter som blafrer i lufta bak han når han kjører, slik det ser ut på TV.
Vi får håpe polsk TV greier å arrangere sin lokale Grand Prix uten den norske scenen ;-p

Vi har også fått vite at de to siste plassene i SisteSjansen er besatt av Marius og Pernille, samt Gatas Parlament.

Duellene ser slik ut:

Duell 1: Use Me vs. Pernille & Marius

Duell 2: Sie Gubba vs. Mimi Blix

Duell 3: Gatas Parlament vs. The Lucky Bullets

Duell 4: Endre vs. Susperia

Duell 5: Vinner av duell 1 mot vinner av duell 2

Duell 6: Vinner av duell 3 mot vinner av duell 4

Til finalen: Vinner av duell 5 og 6.

Jeg liker Mimi Blix og mener finalen trenger en skikkelig discolåt også.
Derfor vil jeg ha henne videre.
Men jeg er livredd for Sie Gubba mot Mimi Blix.
Norge er stappfullt av folk som elsker folkelig dansebandpopcountry i den stilen Sie Gubba driver med. Og det kan jeg godt skjønne.
Likevel mener jeg av hele mitt hjerte at jeg heller vil se Mimi Blix i ESC enn Sie Gubba.
Så det er denne duellen som blir virkelig viktig for meg!

Ellers tipper jeg at Use Me vinner den første duellen og Lucky Bullets den tredje.
Susperia tar nok siste stikk mot Endre.
Dermed tipper jeg Sie Gubba og Susperia videre fra sistesjansen.
Men håper på Endre og Mimi Blix.


4 kommentarer:

Anonym sa...

helt fra meg etter at Marika ikke fikk en sjanse til - årets desidert beste bidrag!

Anonym sa...

Dette har ikke så veldig mye med saken å gjöre, og jeg vet at du vil bare väre morsom, men: Det irriterer meg litt att nordmenn ofte virker litt arrogante mot polakker. Sikkert i mesteparten de som har aldrig värt der. Jeg var i Krakow i fjor, og kan si at det var rent, pent og polakkene var veldig hyggelige og höflige. Faktiskt, det var den norske elevegruppen vårs, som jeg måtte skamme meg over mange ganger.

Anders M. Tangen sa...

Jeg har også vært mye i Polen. Fantastisk land. Fine strender, vakre gamle middelalderbyer og Hansabyer. Pluss mye god mat!
Og en del hyggelige folk.
Men to år på rad er det en polakk som har stukket av med den norsk Grand Prix scena.
Det er grunn til å være litt morsom rundt det. Det vet jeg at polakkene tåler. De er ikke noen lillebror som trenger noen til å passe på seg.
Det er et sterkt, stolt og flott land som nok tåler å bli fleipa litt med.

Anonym sa...

Glad å höre at du tenker sånn. Jeg kan väre litt overfölsom over subjektet. Lurer på hva er vitsen med å stikke av med scenen, det er jo håplöst.