Sider

Vurdering ESC2019: Rar Derrick stemning fra Moldova

Et herskapelig miljø som hentet ut av Derrick på 70-tallet. 
Moldova er undervurdert som ferieland. God mat, god vin, hyggelige mennesker og flott natur. Samt et pulserende byliv i Chisnau. I September skal jeg dit igjen. Fordi jeg er glad i Moldova. Flere burde bli kjent med det landet.
Men det er ikke årets moldovske bidrag som lokker meg. 



Anna Odbescu kommer jeg ikke helt inn under huden på i denne låta. Det kan være video-regissørens feil. Men i alle fall forblir hun en litt upersonlig framtoning for meg. Hvem er hun egenltlig?
Estetikken hos henne og i miljøet hun er i videoen minner meg om Derrick-episodene på 70-90 tallet fra Tyskland.

Det er en ballade som er klin lik veldig mange andre ballader fra Øst Europa vi har hørt. Jeg tror hun vil synge  bra live. Det viste hun på pre-partyet i London.  Men det hjelper ikke å synge bra om det du skal synge ikke helt holder mål, eller at du ikke helt tror på det du synger selv.

Så dessverre, mitt elskede Moldova, jeg savner epix sax guy, eller gjengen fra i fjor. I år blir det litt for avlvorlig, og det i en låt som ikke har hverken dramatikken eller musikaliteten til å stå fram og gjøre inntrykk.

Min vurdering: 3/12
Sjanse for finaleplass: 30%





Ingen kommentarer: