Sider

Vurdering ESC2019: Ikke bare bare å være 22

Ikke mye å feste seg ved ved et gnaske blasst irsk bidrag
i år. Fo meg.
Det kommer av og til sanger som handler om en bestemt alder. 66 år, 70 år, 17 år er bare noen aldre det finnes sanger om. Fra Irland kommer en sang om å være 22 fra 25 år gamle Sarah McTernan. Eller handler det kun om husnummeret i gaten hvor de pleide å "kysse"? Number "22".


Da jeg deltok i innspillingen av programmene "Adresse Tel Aviv" var det interessant å høre fra den yngste i sofa-panelet at 17 år gamle Ingvild både likte og kjente seg igjen i denne sangen.

Så når jeg skal bedømme denne må jeg ta alderen min i betraktning og ta høyde for at denne kanskje slår an bedre hos alle som er ganske mye yngre enn meg.
For jeg liker for det første ikke denne måten å synge på. Og jeg synes det i grunnen blir en kjedelig melodi uten dynamikk eller dramaturgi.

Nå kan jeg like monotone låter, fordi de kan framkalle en nærmest medidativ stemning som kan være deilig innimellom.
Men denne blir for meg monoton på en kjedelig måte.

Det surrer og det går i samme rytme og samme stemningsleie gjennom hele låta.
For meg kan dette kanskje fungere som helt grei radiomusikk mens jeg vasker huset. Men ikke noe for en svær scene der en musikalsk opplevelse skal formidles til meg.

Dette blir som en slik låt som vi satte på på P4 da vi måtte hive på en låt på grunn av noe teknisk trøbbel eller lignende.

Så det blir ikke så veldig mye å henge seg opp i på den positive siden for min del. Dessverre.

Min vurdering : 3/12
Sjanse for finaleplass: 15%




Ingen kommentarer: