Sider

Deilig med litt mer intim scene i Eurovision

Foto er hentet fra Eurovision.tv. 
Jeg synes velfungerende sceneteknikk er sexy! For meg gjelder ikke ordtaket: Jø større, jo bedre. En svær monumental scene kan framkalle gåsehud og være like vakkert som å se en by på avstand dekket av elektriske lys i alle varianter. Men en mindre, og mer intim scene kan være vel så vakker og velfungerende.
Når jeg fikk se bildene fra årets scene i Kyiv, så fikk jeg følelen av en noe mer intim scene. En scene som gjør at det blir plass til menneskene på den, og at de skal få lov til å skinne.

Når scener og arenaer blir for store synes jeg det ofte går ut over nærheten og kontakten med artistene, rett og slett fordi oversiktsbildene på avstand blir mye brukt for i det hele tatt å kunne fange scenedesignet i TV-ruta.

Derfor synes jeg at årets scene ser perfekt ut i størrelse.

Den er designet av Florian Wieder, som har designet scenen tre ganger før. Den skal symbolisere Kyiv som et sentrum som alt annet akkurat under disse sendingene kretser rundt.

Det er flere flater på scena hvor det kan vises ulike multimediaelementer..
Den vil være todelt. En øy ute blant publikum, og en hovedscene.


Ingen kommentarer: